29.3.2010

Ihminen on heikko, kun vastassa on vampyyri



"Ensin mä olin et ei vittu, mut sit mä olinkin et ei saatana." -lausahdus kuvaa seuraavaa aihetta aika hyvin. Vuokrasin viime viikolla Makuunista Twilight -saagan toisen leffan, New Moonin. Olihan se... melko... mielenkiintoinen. Jotenkin hyvä, mutta silti aika huono. Valitettavasti. Leffa oli jokseenkin sekava ja todella aneemisen oloinen. Siitäkin huolimatta, että itkin melkein koko kahden tunnin ajan niin, että sain vain kiitellä sitä, että olin yksin kotona eikä kukaan nähnyt tai kuullut parkumistani. :D Oon kyllä muutenkin säälittävän herkkä itkemään leffojen parissa. On olemassa tietyt leffat, joita ei voi katsoa muuten kuin yksin, koska itken aivan hysteeristä itkua. Kotia Kohti on kaikkein pahin, siinä aloitan itkemisen jo puolen tunnin jälkeen ja lopussa ulvon niin, ettei mitään rajaa. Karhu on toinen. Noloa...

No, joka tapauksessa, en ole ennemmin ymmärtänyt Team Edward tai Team Jacob -hypetystä, mutta nyt kyllä ymmärrän. Leffan jälkeen olin selkeästi Team Jacobin kannalla, mutta nyt hetken asiaa tuumattuani en olekaan niin varma asiasta. Isot on murheet meikäläisellä. :) Mutta oikeasti, en enää koskaan olisi miesasioiden suhteen onneton, jos saisin Taylor Lautnerin hyppysiini, tai vaikka pulloon, josta häntä saisi ihailla joka päivä. :) Se oli namu pitkähiuksisena, mutta meinasin pyörtyä kun se näkyi leffassa ekan kerran ilman paitaa, lyhyillä hiuksilla. Voi jukra. Mutta toisaalta, onhan vampyyri aina vampyyri.. Vampyyrin ja ihmissuden vastakkain asettelu ei ole helppo, enkä tällä hetkellä tiedä, kumpi onkaan "hotimpi". :D




Keksin muuten, miksi kannattaa olla aina jälkijunassa asialla, kuten itse yleensä olen. Kaikki sarjat sun muut on aina julkaistu kokonaisuudessaan siinä vaiheessa, kun minä niistä innostun, joten jos haluan nähdä kaiken mitä asiasta on julkaistu, ei tarvitse odotella mitään. Sen kun menee kauppaan/kirjastoon/kaverille ja ostaa tai lainaa. Kuten Sinkkuelämää -sarja tällä hetkellä. Olen innostunut siitä juuri vastikään, kun kaikkien muiden kiinnostus on jo laskusuunnassa. Miten kätevää että koko sarja on jo julkaistu DVD:lle (ja levyjä myydään jo alessakin), ei tarvitse kärvistellä viikkoa, että näkee seuraavan jakson. Tai Pirates of the Caribbean, niihin olen nyt myös hullaantunut. Ah, ne onkin jo kaikki leffat levyinä, ei muuta ku alelaarin kollaamisen jälkeen kassan kautta kotiin. Tämän vuoksi mulle ei nyt yhtään sovi tämä Twilight -juttu, koska olisin New Moonin jälkeen halunnut katsoa jo seuraavankin leffan, mutta se ei onnistu, kun sitä ei ole vielä leffateattereissakaan. Argh! Ei yhtään mun juttuni! Kuka hitto jaksaa odottaa jonnekin kesäkuun loppuun seuraavaa leffaa... En minä ainakaan..

Kuva täältä



Twilight -innostusta hillitäkseni olen koukuttunut toiseen vampyyrijuttuun, nimittäin True Bloodiin.
Kuva täältä


Sookieta (sarjan yksi päähenkilö) tekis rehellisesti sanottuna mieli vetää päin näköä ja pyyhkiä se muka-viaton virne naamalta, mutta jos sen ei anna liiaksi häiritä, pidän sarjasta paljon. True Blood edustaa ronskimpaa linjaa vampyyritarinoissa ja on Suomessa K15 -merkitty. Tästä on ensimmäinen kausi julkaistu DVD:llä ja pohdin kuumeisesti, pitäisikö se ostaa... Vai jaksanko kiltisti odottaa aina viikon seuraavaa jaksoa. Ja onhan aina kolmaskin vaihtoehto, josta ei puhuta. ;)


Iskeekö muihin vampyyrijutut, tai muut taruolentotarinat? Itseä tämä aihe jostain syystä vetää puoleensa kuin hunaja mehiläistä. Olen aina pitänyt vampyyritarinoista, Buffy Vampyyrintappaja on yksi parhaita sarjoja koskaan, ja siihen rinnalle tullut Angel samoin. David Boreanazista en edes kirjoita mitään, koska pilaan vain tietokoneeni kuolalla. Okei, yhden kuvan laitan ja totean, että tämän herran rinnalla jopa Taylor Lautner jää toiseksi. Graah, kuolaan!

Kuva täältä

7 kommenttia:

  1. Suosittelen ehottomasti ostamaan sen True Bloodin. Tosin sit joudut oottamaan sitä toka kautta. Ellet imuttele netistä ;)
    Koukussa ja pahasti vampyyreihin. Oon kattonu sekä True Bloodin että Twilightin.

    VastaaPoista
  2. Mä luulen kans, että täytyy jossain kohdin mennä kauppaan DVD-levyjen eteen... :) Ei tällainen oo mua varten, että pitää odotella, ei tosiaan.

    Mä eläydyin Twilightiin niin pahasti, että leffan päättymisen jälkeen hetken haaveilin vampyyrielämästä. :D Ei olisi elämä ainakaan tylsää!

    VastaaPoista
  3. Mulla ei ole muuta sanottavaa kuin, että: Vampyyrit rocks!

    VastaaPoista
  4. Hih ma en ole paassyt tohon Twilight juttuun sisaan ollenkaan. Sen ekan leffan katsoin joskus lentokoneessa mut siihen se sit jai.
    Mutta muuten olen kylla samanlainen itkija kun sinakin. Leijonakuningasta olin (silloin kun se oli leffassa 20 vuotta(?) sitten) katsomassa pienen sukulaistyton kanssa ja itkin putouksena niin etta piti pienen tyton minua lohduttaa.
    Titanicissa paruin ihan koko ajan - tyyliin voi eivatko ne TAJUA etta nama ovat niiden viimeiset hetket! Sniiiif!
    Samaan kastiin menee Independence Day - siis oikeesti ne kaupunkien paalla leijuvat pelottavat avaruusalukset oli kauheita!
    E.T. - enhan ma voi edes sita katsoa kun alan itkea jo ajatuksestakin.
    Viimeisin oli se Aikamatkaajan vaimo. Ensin itkin kirjan lapi ja sen jalkeen leffan, jossa aloin itkea varmaan ensimmaisella minuutilla ja itkin koko elokuvan loppuun asti. Hih.

    VastaaPoista
  5. Daphnion: \,,/ :D

    Donna: Onneksi mulla on kohtalotoveri tämän parkumisen suhteen! Mun täytyy aina valita huolella ne leffat, joita voin seurassa katsoa ja seuran, jonka nähden voin vuolaasti itkeä. Itku kun voi tulla minkä genren leffasta tahansa.

    Twilightin jälkeen katsoin Asema49:n ja itkin sitä katsoessa vielä rankemmin. Gladiaattori on myös sellainen, että täytyy varata nenäliinoja, samoin kuin mainitsemasi Titanic. :D

    Nuo Kotia Kohti ja Karhu on sellaiset, etten oo moneen vuoteen katsonut kyseisiä leffoja, kun se on henkisesti todella rankka parituntinen/leffa... Ja tämä on sellainen "tapa", etten usko tästä pääsevän koskaan eroon.

    VastaaPoista
  6. siis lämpimästi SUOSITTELEN aloittamaan nyt heti kun vielä ehdit lukemaan Twilight-sarjan kirjoina, jos olet nopea lukemaan niin ehdottomasti ykkösestä alkaen, sillä ne kirjat on NIIN paljon parempia (+kaikki jo julkaistu ;)). Mutta muutoin aloitat nyt sen 3.kirjan ja heti perään nelosen - lupaan ettet pety. Katsoin itse yhtään lukematta ykkösleffan, ja ei oikein uponnut. Sitten luin saman kirjana - ja jäin heti koukkuun! Oli mahtavaa ahmia kaikki kirjat peräjälkeen, ja LUPAAN että 4.kirja on parempi kuin kaikki muut kirjat ja leffat yhteensä! Kaikki leffatkin aukenevat nyt ihan eri tavalla kun on kirjt lukenut.

    Ehdottomasti Team Edward^^ Välillä käy ihan sääliksi Jacobia, mutta sekin asia muuttuu viimeisessä osassa..

    VastaaPoista
  7. Adriana: Oon odotellut, josko joku kaveri hommais ne kirjat, että sais lainata, mutta koska mitään sellaista ei näköjään ole tapahtumassa, täytyy itse mennä kirjakauppaan Twilight -ostoksille. :) New Moonin katsomisen jälkeen oon säännöllisin väliajoin ajatellut, että ne kirjat on nyt pakko lukea, että on paremmin kärryillä (ja saa lukea tarinan loppuun ilman odottelua). :)

    Ja oon kyllä nopea lukemaan, että jos nyt hommaisin sen ekan, niin saisin varmaan kaikki luettua ennen kesäkuun loppua.

    Mä olen, vielä toistaiseksi, Team Jacobin kannalla, mutta katsotaan mitä kirjat saa aikaiseksi... :D Kiitos suosittelusta, saa potkua tähän kirjojen hommaamiseen! :D

    VastaaPoista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)