9.4.2010

Elämä jälkeen Pääsiäisen

Termos yövuorosta! Kuuntelen tällä hetkellä humpamppaamusaa, joka kantautuu tanssiravintolasta. Ensimmäinen yövuoro kolmesta menossa, tuntuu jokseenkin oudolta kun oon ollut viimeksi töissä viikko sitten tiistaina. :)

Pääsiäinen meni vauhdilla ohi. Sunnuntaina kävin siskon kanssa katsomassa leffateatterissa Robert Pattinsonin tähdittämän Remember Me:n ja täytyy kyllä sanoa, että sain ajattelemisen aihetta kyseisestä leffasta. Kirjoitan leffa-arvostelun erikseen huomenna. Alunperinhän mun piti mennä katsomaan Liisa Ihmemaassa, mutta lippuluukulla sain kuulla näytöksen olevan loppuunmyyty. Nyt ei kyllä haittaa yhtään, että niin kävi, koska muuten tuo Remember Me olisi saattanut jäädä katsomatta..

Pääsiäisestä päällimmäinen fiilis on silti kipu. Podin aikas pahaa hammassärkyä koko viikonlopun enkä pystynyt suun vasemmalla puolella syömään ollenkaan. Tiistaina missasin särkyvastaanoton soittoajan, mutta eilen sain soitettua ja varattua ajan. Kymmeneltä soitin ja sain ajan 13.45. Jännitti muuten ihan hiukan mennä sinne...! Oon käynyt hammaslääkärissä viimeksi vuonna 2006 kesäkuussa armeijassa ennen reserviin pääsyä. Silloin kaikki oli ok, mutta sen jälkeen on syöty niin paljon makeaa että heikompaa (ja laihempaa xD) hirvittäisi ja missattu syntisesti aivan liian monta hampaidenpesua. Olin varma, että reikiä on ainakin ripakopallinen ja tarvin vähintään juurihoitoa ja mitähän vielä... Mutta kun pääsin tuoliin ja avasin suuni, sain kuulla iloisia uutisia: yksi reikä (josta särkykin johtui), mutta muuten kaikki kunnossa. Jesh! Hammaslääkäri vielä erikseen kehui hampaitani, kuinka hyvät ne on ja kuinka mulla on vähän paikkoja. Nyt kun mietin elämää taaksepäin, niin ei multa oo montaa reikää porattu, aina oon vaan mennyt hammaslääkäriin varmana siitä, että reikiä on miljuunia ja miljuunia. Lääkäri sitten suositteli mulle Oral-B:n basicmallista sähköhammasharjaa ja sellaisen aion ensi viikolla hankkiakin. :) Ja tänään on ollut yhtä juhlaa syöminen kun on voinut pureskella normaalisti! Opinpahan tästäkin, että jatkossa menen tarkistuttamaan hampaani vähintään joka toinen vuosi, ei tarvi sitten stressata näin paljon yhdestä käynnistä ja haluan kyllä säilyttää oman hyvän purukaluston niin kauan kuin mahdollista.

Äitini on ollut tämän viikon lomalla, joten pääsiäisen jälkeinen aika on ollut hieman normaalista poikkeavaa. Ollaan touhattu kaikkea koirien kanssa, ja nyt on kevät sitten virallisesti avattu kun olen käynyt Mantan kanssa pyörälenkillä (kaksi kertaa tähän mennessä)! Rakastan sitä touhua, koira on todellakin kauneimmillaan/komeimmillaan juostessaan ja erityisesti ravatessaan. Eilen aloitin maalausurakan: päätettiin maalata apukeittiön kaapit ja laatikot valkoisiksi (vanha väri oli kamala ja yököttävä punaruskea, hyi helv...!). Eilen maalasin pohjamaalilla ja tänään valkoisella. Huomenna sitten vielä yksi kerros valkoista ja voilá. Koirillakin koitti erilainen yö, kun maalinkäryn vuoksi Manta piti laittaa keittiöön yöksi (nukkuu yleensä apukeittiössä) ja Rape samoin (saa liikkua vapaasti koko talossa, nukkuu yleensä mun huoneessa). Siellä ne aamulla mammivat kylki kyljessä kun äiti meni seuraavana aamuna katsomaan. Päätettiin, että annetaan jatkossakin niiden nukkua yhdessä. Onpahan seuraa ja turvaa toinen toisesta. :)

Tänään piti ottaa kuva, kun oli herkkuruokapäivä: karjalanpiirakoita ja munavoita + fetasalaattia. :P' Nams!


Tänään suoritin lisäksi yhden paskaduunin alta pois: imuroin auton. Koko kevään hyvä työ on nyt sit tehty. Äiti imuroi mun jälkeen oman autonsa ja mä hengailin sitten Rapsun kans ulkona ja räpsin siitä kuvia. Rapsu muuten voi tällä hetkellä aika hyvin. Vähän se on nestettä kerännyt, täytyy mennä eläinlääkäriin... Luultavasti kyse on sydämen vajaatoiminnasta, joten sydänlääkkeet ja nesteenpoistolääkkeet voisi olla kova sana (huom, tämä on arvailu, ei mikään itsetehty diagnoosi). Mutta koira on siis tällä hetkellä pirteä ja leikkisä ja se on pääasia! :)

Pari kuvaa luunsyöntiurakasta:

"Kielellä hiukan lipaisen ja samalla mulkoilen kameraan."


Mun komistuspoju! Pistinpä muuten itsekin pötkölleen tuohon peiton päälle siinä samalla kun äiti imuroi autoaan. Mahtoi ohikulkijat ihmetellä, vaikka toisaalta mä nyt olen jo moneen kertaan antanut naapureille ja kylänmiehille ihmettelemisen ja päivittelemisen aihetta. xD


Ei niin väliä, miten päin luu on suussa. :)

"Kuka tulee?!" Rapsu siis tähyilee tielle päin. Huomatkaa omistava ote luusta. :D

Namnammumsmums!


Rakkauspakkaus.


Mites muiden Pääsiäinen sujui?

2 kommenttia:

  1. Minä jo aattelin, ett nyt se vei rakkaus männessään, ku ei tullu päivityksiä =) =)

    Hyvä juttu että rapsulainen voi paremmin.


    Myö oltiin pääsiäinen kotosalla ja syötiin pari kiloa suklaamunia. Oikeestaan eroa normiarkeen oli just niitten munien verran =)

    VastaaPoista
  2. Minttu: Heh, ei nyt sentään. :) Päivät vain vilahtivat ohi niin hujauksessa, etten ole ymmärtänytkään miten pitkä väli postauksissa tuli. :)

    Täytyy taas hiukan ottaa itseään niskasta kiinni ja ideoitakin on nyt aikas hyvin. :)

    Mä tankkasin kans aika lahjakkaasti suklaamunia, suklaayliannostukseen saakka suorastaan. :)

    VastaaPoista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)