6.5.2010

Muistatteko omanne?

Uskallan väittää, että lähes jokaisella meillä (ainakin minun kanssa samaa ikäluokkaa olevilla, 80-luvulla syntyneillä, ja sitä nuoremmilla) on sellainen aikoinaan, kouluikäisenä, ollut. Sen ajan ehdottomasti tärkeimpiä viestintävälineitä, jossa luki uutisia ja tietoja laidasta laitaan. Muistatteko oman reissuvihkonne?

Minä löysin (ei se ole koskaan hukassa ollutkaan) vanhan reissuvihkoni apukeittiötä siivotessa. Sen ihka oikean ja alkuperäisen, joka annettiin meille 1. luokalla ensimmäisenä koulupäivänä.

Sininen ruutuvihko, johon opettaja oli liimannut kiiltokuvan ja kirjoittanut, kenen reissuvihko on kyseessä.

Ensimmäinen merkintä. Hienoja täin kuvia, vai mitä? Olen ollut varsinainen piirtäjälahjakkuus jo 7-vuotiaana. ;)




"Isänmaa" -teksti oikeassa reunassa kruunaa koko komeuden. Mikään ihmekään, että olen niin isänmaallinen. Olen ollut sitä jo ekaluokkalaisena.



Kolmiotripit ja hienot hampurilaiset. xD Ja huomatkaa; yksi käärepaperikarkki keskellä.

Tämä oli muistaakseni tokaluokkalaisen minän kirjoittama. Sama vihko kesti käytössä monta vuotta.

Tämä oli puolestaan jo 4. luokalta. Muistan, kuinka opettaja jymäytti meitä kirjoittamalla ensin taululle "jippii" ja vasta sen jälkeen kun kaikki oli niin reissareihinsa kirjoittanut, jatkoi kirjoittamalla maantiedon kokeesta. :D Ja oikeasti, matikan koealueena sivut 62-91?! Kaksikymmentäyhdeksän (29!!!) sivua! Mä haluan takaisin nelosluokalle... Poissa on tuollaiset koealueet, tilalla on monisataasivuisten kirjojen lukeminen - pahimmassa tapauksessa englanniksi, ruotsiksi tai saksaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)