12.6.2010

Kaikillahan se on mielessä: Loma.

Tänään on SE päivä. Päivä, jota olen odottanut viimeiset puoli vuotta ja jonka tarpeessa olen kipeästi ollut viimeiset pari kuukautta. Loma. Ai että, sanan sanominen ja kirjoittaminenkin on jo jotain todella ihanaa! Virallisesti loma alkaa maanantaina, ja normaalisti on pyritty järjestämään lomaa edeltävä viikonloppu vapaaksi, mutta pomo kysyi pari kk sitten, voinko tämän lauantain olla töissä. Voinhan minä, eikä tämä nyt paha nakki olekaan. Alle 6 tuntia ja se on lomalle lompsis!

Tämä viikko on ollut megalomaaninen töiden ja sitä myötä väsymyksen suhteen. Olin sunnuntai-maanantai -välisen yön töissä ja päätin kääntää unirytmin heti kerralla. Nukuin maanantaina aamupäivällä pari tuntia ja otin päivän aikana parit minitorkut (5 min torkahdus). Illalla kahdeksalta olin jo valmista kauraa yöunille ja nukuin iloisesti kellon ympäryksen verran.. Meni siis ihan ohi koko maanantai! Vaan ehdinpä silloinkin tekemään jotain fiksua, nimittäin passihakemuksen. Vanha passi meni toukokuun 20. päivän paikkeilla vanhaksi - ja hyvä niin, oli jo aikakin! Kyseisen passin olen saanut vuonna 2000, joten olen kuvassa 13-vuotias pullaposkiteini. Kyseisellä passillahan en mm. päässyt 18-vuotiaana anniskeluravintolaan, kun en näyttänyt kuvassa itseltäni, eikä kuva ollut tätä (sitä) päivää. Excuse me, miten se voisi olla mahdollista passin ollessa 10 vuotta voimassa...? Oikeasti näytän kyllä kuvassa itseltäni, nuorelta tosin. Kyseisen anniskeluravintolan portsari on muutenkin yksi Seinäjoen kusipäisimmistä ovimiehistä, IMO.

//Edit: Niin siis, en tarkoittanut tuota portsariasiaa niin, että hän olisi tehnyt väärin kun teilasi minulta pääsyn ravinteliin. Tiedän, että kuvassa pitää näyttää "itseltään", mutta ei se ole aina 18-vuotiaalla mahdollista. Onneksi passit on voimassa enää 5 vuotta, niin ei ehdi teineilläkään mitään massiivista muuttumista tapahtua. Ja tuon portsarin kusipäisyys ei perustu tuohon yhteen kokemukseen. Tiedoksi sekin.



Tiistaista perjantaihin oonkin paiskinut töitä niin, että kallossa raikaa. Raikaa ihan tosissaan, en ole työpäivien aikana tehnyt juurikaan muuta kuin istunut puhelimessa ja toistanut samaa rimpsua hieman eri sanakääntein: "Valitettavasti meillä ei ole Provinssin/Tangomarkkinoiden/Vauhtiajojen/2011 Tangomarkkinoiden ajaksi ainuttakaan vapaata huonetta. Ei, en usko, että muissakaan hotelleissa on tilaa, mutta ainahan voitte soittaa ja kysyä. No, mökki -ja muissa majoitustapauksissa kannattaa soittaa E-P:n Matkailuun, annanko puhelinnumeron?".

Jooh, puhelimen luuri sulautuu kohta korvan kanssa yks yhteen, suu on rutikuiva jatkuvasta puhumisesta, puhumattakaan miljoonasta paikan päällä tapahtuvasta asiasta joiden takia on saanut juosta edes takaisin niin, että jalat on iltaisin ollut aivan hellinä reisistä varpaisiin saakka! Voin kertoa, etten aio reiluun kolmeen viikkoon suoda ajatustakaan asiakaspalvelulle, tämän viikon jälkeen oon sitä viimeistä hiusmartoa myöten täynnä. Täällähän on nyt tänä viikonloppuna Power Cup, lentopalloilijoita yli 900 joukkueen verran, joten tohinaa on riit-tä-nyt koko viikon!


Ette muuten usko, miten kova vauvakuume mulla on, se on vaan pahentunut nyt kesän alkaessa! Aivan mieletöntä, mä tahdonhaluanvaadin vauvan! Ja nyt puhutaan siis mallia karvavauva: neljä jalkaa, häntä, tummat suklaasilmät, hajuaisti miljoona kertaa parempi kuin ihmisellä ja tuhiseva nenä. Awwww...! Ei huvita mennä lenkille yksistään ja Manta ei oikein jaksa rankkaa lenkkiä tehdä, pyöräilyttää sitä ei tällä hetkellä saa lainkaan. Ja tiedättekö, se on psykologinen juttu: koska Manta ei ole mun koira, ei sen kans kiinnosta mitään kävelylenkkiä tehdäkään. Sen pitää olla oma koira. Ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitan? :3

Oon jo kuvitellut, kuinka mulla olis pentu ja saisin sen laittaa autoon ja huristella jonnekin naapuripitäjään. Mentäis jollekin kivalle nurtsialueelle piknikille. :) Koira kulkis koko ajan mun mukana, paitsi tietenkin töissä (ei mua haittaisi, vaikka se olis töissäkin mun mukana). Mulla on tyttöpennulle jo nimikin valmiina (mikäli seuraava koira on bokseri): Rebekka. Ärrällä sen pitää alkaa, siinä on hyvää särmää... Työkaveri tuon nimen väläytti ja sehän on loistava! Mutta katsotaan nyt, mikää ei ole tällä hetkellä varmaa.

Mun nude/puuteri/persikka/koralli -innostus yltää jo kukkienkin väreihin. Todellisuudessa mä himoitsen korallin väristä laukkua, tahtoo tahtoo!



Orvokki on mun ehdoton lemppari kesäkukista, se on kaunis, monivivahteinen ja värivalikoimaa on paljon! Jos se olis musta kiinni, kukkapenkit olis täynnä orvokkeja. :D



Autotallissa vuoden verran hyllyllä vahtia pitänyt jänis loikki autotallista ulos päästyään suoraan kukkapenkin nurkalle. Tämä on siis mun jänönen, ja piti viimeksi vahtia mun Forssan asunnon parvekkeella. Vuosi virkavapaata ja nyt onnistunut comeback!


Manta maaliparta. :) Maalattiin autotallissa yksiä levyjä ja jossain vaiheessa tämä utelias oli käynyt kuononsa kanssa noita levyjä nuuskimassa. Jaa, että mitä levyjä? Pentulaatikon levyjä. :3 Mikäänhän ei ole niin varmaa, kuin epävarmuus, mutta Manta on astutettu reilu kuukausi sitten... Pentuja pitäis tulla heinäkuussa. Mutta. Astutus ei tapahtunut ihan niin kuin elokuvissa ja nyt Manta on viikon sisään vuotanu parina päivänä verta. Ei paljon, pienen läntin jättänyt lattiaan noustessaan makuulta, mutta verta ei pitäisi tässä vaiheessa tiineyttä tulla mistään. Joten, olemme odottavalla kannalla! Pentulaatikolle luulisi silti tulevan käyttöä, koska siskoni koira astutettiin viikko ennen Mantaa ja siellä on tiineys sujunut hyvin ja koira on potenut varsin railakasta aamupahoinvointia. :) Kaikkea voi silti sattua ja tapahtua vielä, joten en hihku tästä asiasta tämän enempää.

Kuvituksena tässä postauksessa meidän puutarhaa ja kukkia. Kolme ekaa kuvaa on takapihalla kasvavista luonnonorvokeista. Niitä aina ilmaantuu hirveä määrä, vaikka me ei olla mitään istutettu. Tiedä sitten, miten ne löytää tiensä joka kesä meidän kukkapenkkiin ja nurmikolle. En silti valita. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)