30.6.2010

Sälää ja jotain hyödyllistäkin

Pakko purkaa heti alkuunsa tätä juttujen määrää, muuten unohdan, mistä piti kirjoittaa ja sit harmittaa... Nyt olis pieni ostospostaus tiedossa.

Mähän lähdin Espanjaan ihan minimaalisella budjetilla, koska A) en halunnut ostaa mitään älytöntä pikkusälää hirvittäviä määriä, johon tiedän ulkomailla ollessani sortuvani: "Tää maksaa vaan 3 euroa, ei muuta ku kassalle vaan!", B) muutama päivä ennen lähtöä vein Reino Renaultin huoltoon, siihen vaihdettiin uusi bensatankki (vanhassa oli reikä). Huolto maksoi reilusti enemmän, mitä olin kuvitellut + tankkasivat siellä tankin täyteen niin iso osa matkabudjetista jäi paikkakunnalle kun minä lähdin reissuun, ja C) Suomessa oli muutamia juttuja, jotka halusin mieluummin shopata kuin Espanjan pikkusälää.

Seuraavaksi osa ostoksista. En jaksanut mitenkään kuvata kaikkea, saatte luvan tyytyä näihin. :)

Menomatkalla käytiin Tampereen Ikeassa pikapikaa pyörähtämässä (kaikkineen oltiin puljussa noin 20 min, siinä vasta aikaennätys). Ensimmäinen kerta siis kyseisessä Ikeassa. Pikasilmäyksellä ihan jees paikka, tulee varmasti mentyä toistekin. Ostin sieltä yhden asian: klassikoksi muodostuneen koiranlelun... Ikean rotta on oikeasti varmaan joka toisella skandinaavihurtalla ja mä halusin liittyä klubiin. Koiraa ei, vielä, ole mutta rotta on ja pysyy odottamassa koiravauvaa. Tuli vauva taloon sitten syyskuussa tai ensi vuonna. :)

Lentokentältä ostin Dean Koontzin pokkarin matkalukemiseksi ja voin kuulkaas suositella erittäin lämpimästi! Ihan mielettömän mukaansa tempaava kirja, luin tämän noin kahdessa päivässä. Heräsi mielenkiinto lukea muitakin saman kirjailijan teoksia. Siskoni osti reissuun Waris Dirie - Aavikon kukka -nimisen kirjan, ja senkin ehdin lukaista suunnilleen reilussa päivässä. :D Dirien kirja oli myös todella hyvä, erittäin elämänmakuinen, ja avasi minun silmäni, mitä tulee naisten ympärileikkauksiin.. En ole ennemmin asiaa ajatellut tai tiennyt toimenpiteen yksityiskohtia. Nyt tiedän ja ajattelen ja kauhistuttaa muuten enemmän kuin hieman!
Tämä on yksi niistä "halpa ja eikun kassalle" -jutuista. Ihastuin neitimäiseen Iinekseen ja ajattelin laittavani tämän johonkin laukkuun killumaan.

Tässä pari asiaa, joita minä ja siskoni odotettiin koko vuosi! Ostettiin viime vuonna Fuengirolassa ollessamme Mercadona -nimisestä ketjusupermarketista halpaa kosmetiikkaa; minä ostin kynsilakan ja huulikiillon, sisko pari kynsilakkaa ja puuterin. Kynsilakka maksoi alle 3 euroa ja on laadultaan parasta lakkaa, mitä omistan. Huulikiilto maksoi pari euroa eikä sille ole kilpailijaa. Sisko sanoi ihastuneensa puuteriin, oli kuulemma ihan nappiostos.

Koko vuosi me hehkutettiin sitä, että kesäkuussa päästään sit kosmetiikkaostoksille Espanjaan ja Palman reissulla päästiin sit Mercadonaan. Itse ostin kaksi kynsilakkaa. Oon nyt totaalisesti hurahtanut maanläheisiin väreihin, niin kuin tuohon tummempaan... Olisko tuo nyt sitten rusehtava väri?

Lakkasin varpaankynteni maanantaina (21.6.) häthätää vaaleammalla lakalla ja katsokaa, miltä kynnet näyttävät tänään. Ei lohkeamia, väri on edelleen tasainen ja kiiltävä. Siskoni sanoi lakkaavansa varpaankyntensä kesällä aina valkoisella siksi, että se näyttää ruskettuneissa jaloissa hienommalta kuin mikään muu lakka. Olen sen verran eri mieltä, että tämä minun lakkani näyttää vielä hienommalta. Pehmeä vaaleanpuna ja ruskettuneet jalat, mucho bueno!

Jalat näyttää kyllä vähän koomisilta, kun rusketus tekee jaloista jokseenkin likaisen näköiset ja varvassandaaleista on jäänyt rusketusraja. Mutta kynnet loistaa varpaista juuri sopivasti! :)
Ostin myös bokserikyltin... En tosin tiedä, minne aion tämän laittaa, mutta kaikelle löytyy varmasti paikka aikanaan. :)
Bongattiin Santa Ponsasta liike, joka myi todella hienoja Betty Boop, Hello Kitty, Helinä-keiju, Disney ym. tavaraa. Siskoni osti minulle ennenaikaisena synttärilahjana uuden meikkipussin, mallia Betty Boop. Ei ehkä näy kuvassa, mutta kuu ja martinilasissa oleva "juoma" ovat hileentapaista (mutta ei mitään irtohilettä) ja erottuvat pussista edukseen. Ai että mä rakastan tätä mallia ja liukasta pvc:mäistä pintaa!
Ihan hivenen ärsyttävää laittaa jo likaantuneista sandaaleista kuva, mutta ei mahda mitään, koska nää oli jo reissussa kovassa käytössä. Sisko osti tällaiset eri värisenä (tumman sininen pohja ja kirkkaan pinkki nauha) Suomesta ennen lähtöä ja kehui, miten tuntuu kuin ei olisi kenkiä jaloissa lainkaan. Mulla iski sitten paikan päällä pieni kenkäprobleema ja kun näin nämä, olin myyty. Ja niin olivat kengätkin. :) Vaaleanpunaista ja mintunvihreää, ei paljon enemmä voisi mua olla.

Ja totta vie, tuntuu kuin ei olisi kenkiä jaloissa kun näillä kävelee. Ei puhettakaan mistään rakoista, näillä mentiin heti monen kilometrin kävelylenkkejä. Totesin, etten koskaan enää osta muovisia (joissa siis on muovia varpaan väliin tuleva juttu) varvassandaaleja, vaan aina joko nahkaisia tai kankaisia. Vaikka olis kuinka hyvät varvassandaalit niin kyllä muovi/kumi jossain kohdin rupee hinkkaamaan varpaanvälistä kun pidempää matkaa kävelee.


Haluatteko muuten kuulla hauskan jutun...? Koko matkan kohokohdan, no hauskimman nyt ainakin, suorastaan. :D Mallorcalla me nukuttiin kaikki kolme (minä, sisko ja siskon tytär) samassa parivuoteessa (kaks normaalilevyistä sänkyä laitettu yhteen) siten, että kummityttö nukkui keskellä. Yhtenä aamuna sitte heräsin ja menin keittiöön, jossa kävin siskoni kanssa seuraavanlaisen keskustelun:
Sisko: "Arvaa, mihin mä heräsin tänä aamuna niin ettei tullu enää uni?"
Minä: "No?"
Sisko: "V (eli tyttärensä) ynisi unissaan jotain mmmnnnmmnn -tyylistä ja sä vastasit siihen napakalla äänellä "Turpa kiinni!". Mä havahduin, ettet sä noin voi lapselle sanoa mut säkin olit ihan täydessä unessa."
Minä: "Siis mitä? Minä vai sanoin V:lle turpa kiinni?!
Sisko: "Joo joo ja mä vielä katsoin, että jos sulla olis eväkin liikahtanu tai luomi värähtäny niin olisin tintannu kunnolla, kun meet lapselle tolleen puhumaan, mutta olit niin syvässä unessa ku ihminen vaan voi olla."


Että sellaista. :D Enkä siis tosiaan ollut missään puoliunessa tai valveilla; en muista lainkaan tuollaista enkä mä unissaan ynisevälle lapselle tolleen sanoisi missään tilanteessa, jos yhtään olisin hereillä. Tulipahan todistettua sekin fakta, että mä puhun edelleen unissani. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)