31.7.2010

Yeah, HooCee is on FIRE!

Hitto, kolmas postaus tässä hyvin lyhyen ajan sisään. Oon todellakin tulessa! :)

Aika monella suomalaisella oli eilen palkkapäivä - niin myös minulla. Sen kunniaksi Seinäjoelle ja kauppoihin ostamaan kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta. Kävin muuten sit kaupoissa kiertelyn päätteeksi katsomassa uusimman Twilightin (ja käytin äidin virikeseteliä, huom: henkilökohtaista virikeseteliä, mutta ei kerrota kenellekään). Tykkäsin enemmän kuin kakkososasta, tässähän oli menoa ja meininkiä ja tulisia tunteita. Kirjoista mä olen menossa kakkosessa, siinäkin valitettavan alkuvaiheessa. Dammit.

Tuleeko kenellekään muulle jo opiskelunsa päättäneelle (tai siis, ettei koulussa tarvitse enää käydä edustamassa) kuitenkin joka syksy tunne, että koulutarvikkeita on saatava? Ihan sama, onko HooCee 8 -, 15- tai 24-vuotias, koulutarvikkeita mainostavat mainoslehtiset saa silmät kiilumaan ja kuolan valumaan. "Joo'o, just tuli ihan mieletön tarve saada uudet yliviivaustussit ja uusia vihkoja!". Ja jos tarvetta ei ole, tarve kehitellään. Tai vaikkei kehiteltäisikään, niin siitä huolimatta ostetaan ne himoitsemat jutut. En kehtaa edes sanoa, montako penaalia mulla on (ja vielä vähemmän, montako niistä oon ostanu aikuisiällä). Vihkoja ja kansioita on todellakin laatikkotolkulla - todistetusti! Muuttokuormasta iso osa on edelleen autotallissa laatikoissa ja muutama viikko sitten kun kävin vähän kollaamassa, tuli pari muuttolaatikkoa vastaan, joissa oli pelkkiä rinkulakansioita. Tyhjiä sellaisia. Kohtalotovereita?

Cittarista sitten ostin niitä. Koulutarvikkeita meinaan. Ja tuli taas euforinen olotila, kuinka pitää saada tehtyä muistiinpanoja, listoja, hauskoja kommentteja vihkojen reunoihin jne. Mä olen huono opiskelemaan itse asiaa, mutta kaikki oheistoiminta ja -materiaali on aina olleet hyvin hallussa. xD

Vaaleanpunaisen muovitaskukansion ostin uutta koiranpentua varten. Teen siitä _______:n (lisää nimi tähän) ikioman vauvakirjan. Onneksi töissä on printteri niin voi tulostaa netistä kaikkia hienoja ja hauskoja kuvia, eikä tarvi kaikkea piirtää ja tekstata käsin. Sitäkin on tullut tehtyä, ja paljon. Stabilon tussit on niin teinit ja niin parhaat. Käytän kyseisiä kyniä esim. kalenterikyninä. Joskus kirjoitan kuulakärkikynällä jonkun jutun, mutta pääasiassa mun kalenteri on sisältä riemunkirjava sekamelska. Post it -laput tuli ihan tarpeeseen. :)

Tarvitsenko mä uusia kuulakärkikyniä? No en, mutku Suomalaises Kirjakaupas oli niiiiiin hienoja yksilöitä. Keräilijäluonne viimeiseen asti. Noi Ballografin (vai Pallograf?) kynät seuraa mua varmaan hautaan ja seuraavaan elämään saakka.

Arvatkaapa muuten, mihin oon nyt hurahtanut? Fiskarsin saksiin. xD Jep! Ostin vähän aikaa sitten ne ihanan vaalean sinertävät turkoosien kavereiksi ja nyt tekis mieli ostaa Muumi-Fiskarsit. Ja Roosanauhan vaaleanpunaisia oon myös himoinnut jo kauan. Ja mitähän mä tekisin kolmilla tai neljillä Fiskarsin saksilla?? Niinpä.
Seuraava juttu on ihana! Katsokaa vaikka:
Kauan aikaa sitten bongaamani helmet oli vihdoin siirtyneet Mick'sissä alekoppaan. Nude ja harmaa = totaalirakastuminen. :)
HooCee, 24 vuotta, osti sitten Maa Aikojen Alussa -DVD:n. Ihan vaan mielenkiinnosta, vieläkö leffa on yhtä ihana kuin silloin vuosia sitten.

Apteekista Acon body lotion kesäsäärille.

H&M:ltä luomiväri... Kvartetti? Vai kvintetto? Mikä tarkoittikaan neljää? Anyhow, neljän luomivärin combo. Vielä en oo kokeillut muita kuin vihreää. Peruskauraa henkkamaukalta.


Mä oon aina käyttänyt mustaa rajausväriä. Aina. Niin kajaleissa kuin eye linereissa. Nyt päätin rykäistä oikein kunnolla ja ostaa jonkun muun värisen. Ja ostin sitten pinkin. :D Näyttää muuten aika veikeältä silmissä, ei siis pahalta lainkaan. Antaa mustan ripsarin kans silmiin aika jännän lookin.

Kynsissä muuten IsaDoran Hot Coral -lakka. Oon nyt viime aikoina käyttänyt kynsilakkaa siten, että käytän aluslakkana valkoista kynsilakkaa. En siis mitään varsinaista aluslakkaa vaan ihan ehtaa valkoista, Rimmelin, kynsilakkaa. Jos käyttää kirkkaita kynsilakkasävyjä, kannattaa ehdottomasti kokeilla! Valkoinen kynsilakka pohjalla antaa värilakalle ihan eri säväyksen, lakka on paaaaaljon kirkkaamman värinen. Oon nyt koittanut valkoisen päällä korallia, pinkkiä, keltaista, vihreää ja lilaa ja varmaan muutamaa muutakin väriä ja kaikki on paljon hienomman näköiset kun alla on valkoinen lakka.





Hah, jos koirakylttiä ei lasketa niin ostin ekan jutun uudelle pennulle. Hyvä varautua heti alkuunsa - kun vauvat on reilun kahden viikon ikäisiä - kakkapusseilla. 'Cause you never know. ;D Vanhoja pusseja ei voi käyttää, koska ne on sinisiä. Ja eihän nyt tytön kakkaa voi siniseen pussiin laittaa. Ettäs tiedätte.






2 kommenttia:

  1. Minä kanssa himoitsen niitä kyniä ja kumeja ja penaaleita. Vielä yksi syksy ilman ja ens syksynä vanhin aloittaa koulun =) Itelleni en kehtaa ostaa, mutta lapsille. Ja voihan äiti aina lainata niitä.

    Ei tietenkään voi laittaa tyttökoiran kakkaa siniseen pussiin. =)

    VastaaPoista
  2. Sähän voisit lähettää mulle avustuspaketin koulutarvikkeita ;) Mun pitäis nimittäin ostaa niitä, mut oon ihan varma että meen ekana koulupäivänä ilman mitään sinne ja sit vielä koko ekan viikon ku en vaan saa aikaseks ellei joku patista!

    VastaaPoista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)