20.12.2010

Hei herra deejii, laita levy soimaan, part I

Moni osaa sanoa selvästi, mikä on hänen musiikkityylinsä tai nimetä yhden genren, mistä pitää. Itse olen kaikkiruokainen, joka musiikkilajista uppoaa jotain... Lisäksi moni haluaa unohtaa esimerkiksi ysärijumputukset ja kotimaiset ikivihreät ja naureskelevat makeasti "oi niitä aikoja" -fraasia hokien, kun taas minä innostun kahta kauheammin, kun kuulen jotain edellämainituista.

Kun olin lapsi, meidän perhe vietti paljon (ja kun sanon paljon, tarkoitan paaaaaaaaaaaljon) aikaa autossa ajellen ympäri Suomea. Isä varsinkin oli iso Irwin -, Frederik -, sekä Matti ja Teppo -fani, joten niitä tuli kuunneltua antaumuksella jo nelivuotiaana. Tässä suosikkini kyseisiltä esiintyjiltä, näitä biisejä kuuntelen edelleen ja ne löytyy esimerksiksi MP3-soittimestani.






Lisäksi kotimaisista vanhemmista biiseistä tykkään mm. näistä:






Tää biisi kertoo ihan nimeä myöten mun isäni tarinan... Lappareilla on muitakin hyviä lauluja. Kenenkään muun en tiedä kuuntelevan tätä bändiä kuin siskoni ex-miehen. Nykynuoret ei ymmärrä hyvän päälle ja vanhempi väki ei vissiin kehtaa myöntää kuuntelevansa. :D








Sitten muutama lempparini:


Tämä on aivan ykkönen, voisin soittaa repeatilla monta tuntia putkeen (ja joskus niin olen tehnytkin). :)



Poets of the Fall on ehdottomasti lempibändini. Niillä ei vain ole huonoja kappaleita. Muuten olen sellainen "noukkija", noukin biisin sieltä ja toisen täältä, mutta POTF on ainut bändi, jonka koko tuotannosta tykkään.





Ja sitten muutama villi kortti. Näitä kuuntelen myös ihan oikeasti. :D









Huih, siinä oli video jos toinenkin... Täytyi puolessä välissä tehdä päätös ja jakaa postaus kahteen osaan: kotimaisiin ja ulkomaisiin. Seuraavassa osassa siis ulkomaiset lempparit.


Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

EDIT// Ei näköjään suostu Youtube soittamaan tuota Neon 2:n Polkua, joten tilalle siis Hausmyllyn Ikävä lokakuu. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)