22.7.2011

Kesäparveke

Mulla ei oo koskaan ollut mitään intressejä puutarhanhoitoon tai kukkiin noin nyt muutenkaan. Forssassa asuessa mun parveke oli 8m * 1,5m, eli sanomattakin selvää että koko höskä oli ihan perseestä. Rapsulle se oli hyvä leikkipaikka, siellä se ravas pallon perässä parveketta päästä päähän ja sai hyvän lenkin. :)

Nyt kun muutin nykyiseen kotiini, parveke on paljon fiksumman näköinen ja sisäinen viherpiiperö nosti hiukan päälakeaan. Parveke aivan kutsui kukkia, joten pari laitosta piti hankkia... Meinasi vain mennä viime tippaan, kun äitin kanssa piti mennä kukkaostoksille ja sen piti mulle ne istuttaa (ai miten niin poropeukalo?), mutta kun sen leikkauksesta toipuminen venyi niin samalla venähti operaatio "HooCee haistaa kukkasen".


Mä oon aina inhonnut muovisia (parveke)kukkalaatikoita, ne on ihan sieluttomia... Jos kukkalaatikosta voi niin sanoa. :) Ilmajoen Tokmannilta löytyi punottu kukkaloota, jossa on muovitettu sisäosa ja sehän oli se, joka katseeni kiinnitti. Oranssit... öööö.... mitäs kukkia noi nyt taas olikaan... No siis, ne sopii tuohon laatikkoon tosi ihanasti ja laatikko taas sopii tuolle hyllykölle täydellisesti. Kukkien sijaan mä oon aina ollut hulluna patsaisiin ja tuolla mun parvekkeellakin niitä on neljä kappaletta. :D Kuvassa näkyvien pupun ja oravan lisäksi siellä on lehmä ja bokseri (surprise).


Ja heti kun näin teekuppia muistuttavan punotun ruukun, näin sieluni silmin, kuinka siinä on joku tuollainen roikkuva kasvi ja murattihan siihen tarkoitukseen sopii mainiosti. Mielestäni kuppi on noin paljon hienompi, kuin jos siitä tönöttäis pari hassua horsmaa taivasta kohti kurkottaen. Ruukku sopii pikkupöydälle mukavasti, tilaa jää vielä mukille tai...


...radiolle. :)

1 kommentti:

  1. Nuo patsaat on kyllä tosi söpöjä. Meillä ei moiset pysyis pitkään parvekkeella tahi yleensäkkään ehjänä

    VastaaPoista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)