18.12.2011

Jouluvaloihminen

En pidä itseäni niinkään jouluihmisenä. Tykkään toki jouluruoasta, katsella hömppäleffoja kalsarit jalassa suolaista ja makeaa vuoron perään syöden sekä antaa (ja saada) lahjoja, kirjoittaa joulukortteja ja niin edelleen. Mutta se ei ole sellaista, mitä hartaasti odottaisin elokuusta lähtien. Sen sijaan elokuusta lähtien odotan sitä, että saan sytyttää valoja vähän joka paikkaan. Eikä mitä tahansa kattospotteja vaan jouluvaloja.

Tämä joulu on mulle täynnä uutta ja ihmeellistä, koska oon ekaa kertaa ns. omillani. Opiskeluaikana laitoin jotain valoja ikkunalle, mutta en sen paremmin tehnyt joulujuttuja kotiini, koska vietin joulunpyhät äitini luona. Nyt kun piti ruveta miettimään, mitä pitää jouluksi hommata, niin sain alleviivata sanan kaikki, eihän mulla ole mitään valmiina. Iät ja ajat on menty samoilla ikivanhoilla joulukoristeilla, mutta ne on äidin koristeita, ei mun. Ja jumatsuigeli, että jouluun palaa rahaa! Joulukuusen jalka, latvatähti, joulukuusen koristeet ihan aasta alkaen, joululiinat (nämä sain kyllä äidiltä, ovat äidinäitini perintöä), joulukoristeita jne. Ihan hirveästi kaikkea! Ja ne jouluvalot... Noh... Parit jutut mulla oli valmiina, mutta jos mun 38 neliön kaksiossa on yhteensä kuusi ikkunaruutua ja valoja on parvekkeen valot mukaan lukien yhdeksät niin kertonee jotain mun jouluvalomaniasta? :D Jopa vessan ikkunalle piti saada oma tuikkunsa.


Vessan ikkunalla on rottinkisydän, jonka ympärille oon kieputtanut valoja. Onneksi tässä ei näy, miten hasardisti tuo johto menee mun vessan seiniä pitkin. Ikkuna vessan perällä, pistorasia ihan toisessa päässä veskiä. :)

Retrolampun pallokupujen kamuksi pääsi punainen pallero.Mun mielestä istuu kuvaan hyvin, ja koska valo ei oo ikkunalla, ei tuu bordellifiilistä.

Keittiön pikkuikkunalla on mun jouluikkuna, tää on ollut mulla jo muutaman vuoden. Nyt piti ostaa yks uus lamppu, kun oli vissiin muuttotohinoissa mennyt rikki. Sopii tuohon pieneen ruutuun kuin isä äitiin.

Monta vuotta himoitsemani kynttiläketju on tämän vuoden hankinta, kiikkuu nyt parvekkeen ovella. Ihanan ajaton!

Parvekkeen kaiteelle kieputin ihan tavallisia värittömiä led-valoja.

Makkarin ikkuna on kaksiosainen, enkä olisi saanut mielenrauhaa jos olisin laittanut valon vaan toiseen. Joku balanssi pitää sentään olla. Keksiosa taas on niin paksu, ettei mitään valoa voi laittaa keskelle. Pakko siis laittaa molempiin jotain ja rottinkiset tähdet on mun mielestä nappiostos. Eikä ollu pahan hintaisetkaan, 4,5 €/kpl Halpa-Hallista. Hyvä hinta noin kauniista valoista.



Keittiön ison ikkunan valoja oli hieman haastava kuvata. Kuitenkin, keltaista, punaista, vihreää ja sinistä näyttävät pastellin sävyiset valot on tosi kiva lisä muuten värittömien valojen joukkoon. En olisi halunnutkaan mitään räikeitä, mutta pieni värijuttu on ikkunalla kiva. Nää on just ihanat ja näkyy somasti ulos.

Julkisivu tielle päin sisältä päin kuvattuna. Me loves! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)