21.3.2012

"Tulepa vielä kerrankin puhumaan mulle RAHASTA!"

Rebekka voi lentsunsa suhteen paremmin. Ei se itse asiassa edes äitynyt lainkaan niin pahaksi kuin pelkäsin... Sen sijaan sille tuli molempiin korviin korvatulehdus, joten ei tästä nyt ihan pelkällä levolla päästy. Tänään (niin, mä elän edelleen tiistaissa) oon kirjaimellisesti paininut kylppärin lattialla neidin kanssa, että saan laitettua sen korviin 5 tippaa per korva. Jukoliste kun oli haastava tehtävä! Hiespääs sai tehdä töitä parin vaivaisen tipan eteen, enkä tiedä kumpi sitten tippojen laittamisen jälkeen oli enemmän poikki ja puuskutti pidempään; minä vai koira.

Muutenkin Rebekka on ihan kurittomalla tuulella johtuen lenkittömyydestä. Se hyppii seinille ja pihalla sen vähäisen kävelyn aikana mitä tehdään, se päättää perseillä ja vikuroida sen minkä ehtii... Ja kun se tekee sen, niin mä alan hyppiä seinille. Luojan kiitos enää tämä viikko loppuun niin päästään taas kuluttamaan asfalttiviidakkoa ja koirapuiston tanteretta!

Rebekka (t)yövuorossa

Töihin meneminen on ollut jotenkin takkuista tällä viikolla. Ja tarkoitan nyt siivousduunia. Kyllä siellä sitten tekee, jahka pääsee paikan päälle mutta se kotoa lähteminen... Aargh! Lisäksi mä hyvä etten nähnyt punaista maanantaina, kun vaihtelin kuulumiset (ei me oikeesti tehty muuta kuin tervehdittiin) siellä yhden työntekijän kanssa ja se sitten puoliksi totesi ja puoliksi kysyi, oonko ollut viikonloppuna ravintolahommissa ja kun myönsin niin kommenttina tuli: "mihinkäs sä sen kaiken rahan laitat, mitä tienaat?". MRRRRRRÄYYHHH! Ei ole meinaan ensimmäinen kysyjä, vaan nyt oon saanut jatkuvasti kuulla, kuinka rikas mun täytyy olla, ja kuinka mulla on varmasti rahaa kuin roskaa ja että mulle voidaan kyllä antaa tilinumero, johon saan tehdä avokätisiä lahjoituksia. "Mihin sä sen kaiken rahan kanssa oikein joudutkaan?". MITÄ VITTUA SE SULLE EDES KUULUU??

Ja eri asia olisi jutella kavereiden kanssa asiasta, joiden kanssa voitaisiin kenties vitsailla aiheesta, mutta ihmiset, jotka ei tiedä/muista edes mun etunimeäni (ja tämä on fakta), tulee puhumaan tuollaisia niin voi pojat! Ostan ruokaa itselle ja koiralle, säästän erinäisiin hankintoihin ja koiran mahdollisiin eläinlääkärikuluihin tai pesukoneen yhtäkkiseen laukeamiseen, törsään, heitän kympin tukkoja pummeille, tungen idioottina kakskymppisiä kolikkoautomaatteihin, kun mulla ei tuota pientä rahaa kertakaikkiaan löydy, nih. Saatanan vatipäät, opetelkaa käytöstavat!

On ihan eri asia kirjoitella tänne ostoksistaan tai hankinnoistaan, mutta livenä mä en puhu rahajutuistani koskaan kenellekään (no, äitille ehkä), joten kukaan ei todellakaan pääse sanomaan mun kohdallani siitä, että itse olen keskustelun aloittanut. Eikä sitä rahaa nyt ylenmäärin ole... Kaikesta tästä paasauksestani huolimatta aion hyvällä omatunnolla jatkossakin esitellä löytöjäni ja marista rahapulasta tai hihkua onnesta, kun liksaa tuli luultua enemmän. En edes tiedä, miksi asia niin ärsyttää. Johtuu varmaan siitä, että ainakin neljä tai viisi ihmistä on lyhyen ajan sisään sanonut tasan samat kommentit ja vaikkei se ketään kiinnosta, niin ne on ollu kaikki miehiä.


Tulipa tunteenpurkaus, huoh! Pitäis keksiä joku hyvä vastakaneetti... Onko ehdotuksia?

2 kommenttia:

  1. Taitaa niitä vaan ottaa päähän, ku eivät ite kehtaa tehä töitä sen enempää ku on pakko. Eikä tässä maassa pääse töitä tekemällä rikastummaan, kyllä verotus pittää siitä huolen.

    VastaaPoista
  2. Tuossa verotusasiassa oot kyllä aivan oikeassa!

    Joo, ehkä ne ei vaan ymmärrä sitä että olosuhteet on ihmisillä erilaiset.. Yksin asuvana sinkkuna mulla on "varaa" tehdä töitä enemmän. Ja niin, ehkä nekin viihtyis työmaalla enemmän, mutta jostain syystä se ei ole mahdollista. :)

    VastaaPoista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)