15.11.2012

Muista aina, liikenteessä, monta vaaraa onpi eessä

Itse kiroan syksyisin auton ratin takaa jalankulkijoita, joilla ei ole heijastimen heijastinta. Ja jos vielä bonuksena sataa vettä, ei auton valot näytä yhtään mitään; hyvä kun vastaantulevat autot näkee. Sitten aina jalankulkijan ohittaessa tajuaa, että kappas, siinähän oli joku kävelyllä.

Havahduin reilu viikko sitten pyöräillessäni siihen, että mulla ei ollut ainuttakaan heijastinta. Pyöräilin siivousduunista kotiin vilkasta tietä pitkin, jossa ei ole pyörätietä. Tummat vaatteet ja fillari, jossa ei ole lamppua, eikä edes kissansilmää! Olin varmasti vastaantulevien autoilijoiden mielessä, enkä millään mielellä positiivisesti.

Onneksi poissa on ne ajat, kun heijastimet oli kovamuovisia rumia Säästöpankin yksilöitä, jotka kiinnitettiin hakaneulalla. Muistan kun olin ala-asteella ja sain siskolta (kovamuovisen) kirkkaan pinkin dinosaurusheijastimen, se oli ihana ja taitaa olla edelleen jossain äitin luona tallessa. Äitillä on aina ollut tapana laittaa heijastin hakaneulalla kiinni takin taskun sisäpuolelle ja pitää heijastinta taskussa silloin kun sitä ei tarvi. Mä koen, että taskuun ei sitten voi laittaa mitään muuta, kun tavarat sotkeutuu narun kanssa. Onneksi nykyään on kauniita yksilöitä, jotka menee suorastaan asusteesta.

Hahaa, tuli muuten toinenkin tarina mieleen: olin autokoulun pimeänajossa ja siellä sitten ajo-opettaja keräsi meidät yhteen ja meni meistä jokaisen läpi, montako heijastinta kullakin on. Yleisin vastaus oli "ei ainuttakaan" ja sillä opettaja kysyikin, että sai vähän näpäyttää meitä. Sit tuli mun vuoro ja näytin, että heijastin löytyy laukusta, takista kahdesta eri kohtaa ja lisäksi pipossakin oli yksi pieni "tuikku". En muista enää tarkasti, mitä opettaja sanoi, mutta olin kuulemma aivan poikkeustapaus. :)

Noh, nyt päätin käydä heijastinkaupoilla ja löysinkin pari ihanaa kappaletta.


Suloisia WWF:n pandaheijastimia mulla on ennestäänkin pari kappaletta, mutta ne on jo laukuissa käytössä ja mä en tykkää vaihdella niiden paikkaa. Tassuheijastin on vänkä tapaus, siinä on vahva magneetti, joten sen saa laitettua sellaiseenkin kohtaan, jossa ei oo mitään lenkkiä klipsulle (vihaan edelleen hakaneulakiinnitteisiä).


Tässä vielä tassuheijastin toiselta puolelta. Saas nähdä, mihin tuon laittaa. :)

Ostin viime keväänä uuden pyöränkorin, jonka sitten kesällä tuunasin. Voin tehdä erillisen postauksen tuosta tuunauksesta, mutta tässä yksi kuvamaistiainen.



Mulla on haamut turvaamassa kulkua. :) Harmi vaan, että näin syksyllä tulee vähemmän otettua tuota koria mukaan, eli heijastimetkin jää kotiin. Siksi pitäis virittää itse fillariinkin parit heijastavat kamut.


Kuinkas teillä, onko kissansilmät paikallaan?
Muistakaa myös varustaa lapset ja lemmikit heijastimilla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)