21.12.2012

21.12.2012 - The End?

Se on maailmanlopun päivä nyt ja ainakin täällä Seinäjoella ollaan edelleen vahvasti hengissä.



Ihmettelen suuresti, ettei mitkään hihhulilahkolaiset oo tehny joukkoitsemurhia.. Tää päivä on kuitenkin mun käsityksen mukaan sellainen, mihin tosi moni maailmassa on vakavissaan uskonut, että silloin maapallo lakkaa pyörimästä. Noh, mulla on tänään aikaa odotella maailman pysähtymistä tuonne iltakasiin saakka, kunnes pitää ruveta laittautumaan töihin. :D

Jouluaattokin on hitto vie kolmen päivän päästä, enkä oo tehnyt joulun eteen y-h-t-ä-ä-n mitään. Oon ollut koko ikäni mieletön jouluvalohifistelijä ja nyt mulla ei oo tuikun tuikkua missään, vaikka kellarissa on yks Ikean kassillinen täynnä kaiken maailman johtoa, lamppua ja laitetta. Jos sitä tänään päivällä jaksaisi vaivautua. En oo siivonnut, koska kaksi karva-arsetta pitää huolen, että likaa on vartin päästä yhtä paljon kuin ennen siivoamista. Joulukuusta en voi tänä vuonna hommata Armin vuoksi.. En usko, että se söisi kuusta tai kaahisi sen päälle, mutta kaksi isoa koiraa kun innostuu leikkimään niin voin jo nähdä sieluni silmin, kuinka Armi puikahtaa kuusen taakse ja sotkeutuu johtoihin tai muuta vastaavaa.. Ens vuonna sitten.. Tää kuusettomuus vaan ehkä syö joulufiilistä eniten, koska kun olin lapsi, meillä oli pari kuusetonta joulua ja ne oli ihan kauheita. Vaikka muita koristeita ei olisi, niin joulukuusi pitää olla ja viime joulunakin olisin voinut vaan ihailla ikiomaa isoa kuusipuuta tuntitolkulla.

Joulukortit ostin tiistaina ja lähetin keskiviikkona. Joululahjaostoksille meen tänään tai lauantaina... Miten niin viime tipassa kaikki? Ei mun toki tarvi montaa pakettia ostaakaan ja tiedän kyllä, mitä oon hakemassa, joten en oo noista lahjoista repimässä mitään ressiä. Hiljaa hyvä tulee. :) Koirillekin pitää hakea jotkut lahjat, Armin eka joulu sentään. Pitääpä muuten seuraavassa postauksessa kertoa todellisesta asiakaspalvelutilanteen helmestä (NOT!), mitä koin täällä Musti & Mirrissä. Se on vaan niin pitkä stoori, että täytyy varata oma postaus sille.



Onneksi mulla on sentään vapaata sekä aatonaattona, aattona että joulupäivänä. Ihana rentoutua telkun ääressä ja vetää vuorovedoin suolaista ja makeaa. Ajattelin joulupäivänä mennä illemmalla käymään työpaikan krouvissa muutamalla drinksulla, kerrankin pääsee ulos sellaisena päivänä, kun liikenteessä on muitakin kuin ravintolatyöntekijöitä ja deekuja. :) Silloin oon ehkä jo toipunut mun ja kaverin viime sunnuntain ryyppyreissusta. Mua rupes viime viikolla menottamaan ihan älyttömästi ja onneksi tuon kamun sainkin mukaani. Mentiin ensin Amarilloon, siellä tuli syötyä sellainen sandwichin tapainen (mikä lie Bolillo nyt olikaan) ja ruokajuomaksi ensin Caipiroska, sit pullo viiniä puoliksi ja lopuksi juustokakun kylkeen kaakao, jossa oli kans vähän naista vätkympää joukossa.


 
Sieltä suunnattiin sit yhteen pieneen mutta tosi viihtyisään pubiin yksille ja sen jälkeen sit luultavasti koko Etelä-Pohjanmaan legendaarisimpaan pubiin, Härmän Häjyyn (ja kun sanon legendaarinen, en välttämättä tarkoita sitä positiivisella mielellä). Siellä otettiin taas yhdet ja samalla naurettiin eteläpohjalaisille junteille... :D Päätepysäkkinä oli yökerho, joka on joka päivä auki 04:ään. Siellä sit kaverin kans toivottiin deejiiltä biisejä ja haettiin vuorotellen kahta drinkkiä... Ja kuiteista päätellen tuli haettua muutama kierros, hahaa!



Lopuksi ABC:lle syömään ja aamulla 05 aikaan laahustin hyvin hitaasti enkä senkään vertaa varmasti kotiin höpöttäen kaikkea itekseni (en tiedä mistä tuo on tullut, mut lapsesta asti oon aina yksin kävellessäni kokenut vastustamatonta halua puhella kaikennäköistä itekseni). Ja voi sitä maanantain olotilaa! En totta tosiaan muista, koska olis viimeksi ollut yhtä kauhea olo... Mitä opimme tästä? Muistakaa juoda kohtuudella.. Nooo, mut hauskaa oli ja sen varjossa yks kankkunen meni kyllä. Krapula kestää päivän (ehkä kaksi) ja hauskat muistot koko loppuelämän. ;)


Kuinkas teidän jouluvalmistelut, missä vaiheessa ne on?

2 kommenttia:

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)