28.2.2013

Legosti lapsettaa

Siskon kaksoset täytti tiistaina hurjat 11 vuotta ja menin tietty siskon luo juhlistamaan näitä kahta esiteini-ikäistä apinanpoikasta. Ihan kreisiä, että ne on jo tuon ikäisiä ja ovat jo neljännellä luokalla... Kauhia ikäkriisi - mulla nimittäin! :D

Äiti (eli mumma) osti tytölle synttärilahjaksi korvien rei'itykset. Me mentiin siskon ja tytön kanssa jo pari vuotta sitten kultasepänliikkeeseen samalla asialla, mutta silloin tyttö vielä jänisti (minä en, otin silloin kahdeksannen korvisreiän :D). Nyt oli puhunut kavereillensakin saavansa hiihtoloman aikana korvikset, joten vähintäänkin ylpeys esti jänistämisen. Minä ostin kummitytsylleni kahdet hopeiset korvikset lahjaksi, saa sitten vaihdella korviksia kun hoitokorvikset saa ottaa pois. Lisäksi ostin pari paljettista hiuskoristetta. Poika taas sai multa ja äitimummalta yhteisen lahjan, kaksi lego... öööhh... systeemiä...? No, legoja kuitenkin. Poika on nyt kuulemma innostunut niitä rakentelemaan ja ihan vain koristetarkoitukseen. Siinä kokoelmaa ihastellessa muistui vanhat ajat mieleen, mäkin kun olin innokas legoilla leikkijä pienenä. Montaa erilaista rakennelmaa mulla ei ollut, mutta muistan että yksi rantahuvilarakennus mulla oli ja se oli vuosikaudet kovassa käytössä ja rakas lelu, jonka osia vaalin kuin arvokkaita timantteja. Ja voi vitsit sillä tuli leikittyä!

Kun pääsin synttäreiltä kotiin, klikkasin Legon sivuille ja uppouduin hetkeksi aivan täysin palikoiden maailmaan. Ihan uskomattomia juttuja sieltä löytyikin! Oon ennenkin ihmetellyt ihmisten luovuutta legojen suhteen ja haluaisin ehdottomasti päästä käymään Tanskassa Legolandiassa.. Ei vaan oo tarvinnut pitkään aikaan miettiä palikkajuttuja niin en oo rakennussarjoillekaan suonut ajatuksia. Nyt vanhempana tajuaa esimerkiksi yhtäläisyydet Star Wars -legojen jipot verrattuna elokuvaan. Miten niin pikkutarkkoja juttuja osataankin tehdä?


foto

foto



 








Mun sormet suorastaan syyhyää päästä rakentamaan! Missä on lapsia ja missä niiden legot on - tänne heti! :D Sokerina pohjalla muuten, löysin googlen kuvahaulla kuvan siitä huvilasta, jollainen mulla lapsena oli (ja osat on varmasti edelleen jossain äitin luona varaston syövereissä).



Ääääää, leeeeegojaaaaa!

Oonko mä ainut lapsellinen täällä blogosfäärissä? Sanokaa nyt edes joku, että tää on ihan normaalia aikuisen käytöstä... :D



2 kommenttia:

  1. Juu et ole ainoa legoihin hurahtanut aikuinen! Meillä tosin aika pieni kokoelma vielä, ja nekin vasta duploja. Tyttö nyt 2vee. Mutta kyllä duploihinkin voi rakastua. :) Ja olen kyllä jo katsellut ja suunnitellut mitä kaikkia ihanuuksia meille vielä ostetaan kun typykkä kasvaa! Ja onhan toki itekkin tullu rakenneltua pienenä, harmi vaan että mitään ei oo jääny talteen :// -E

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, lego kun lego, koolla ei niin väliä. Ihmeellistä, miten niin yksinkertainen lelu voi olla niin innovatiivinen ja miten ne jaksaa kiinnostaa sukupolvelta toiselle. Teillä menee vielä hetki, ennen kuin duplot uskaltaa vaihtaa pienempiin mutta odotus varmasti palkitaan. :)

      Poista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)