13.3.2013

Kuontalon evoluutio

Tuossa edellisessä haastepostauksessa on liuta meikäläisen kuvia... Näytän niissä aivan erilaiselta kuin tänä päivänä, koska mun hiukset on nykyään noin 25-30 cm pidemmät. :)

Mun hiuskuontalon evoluutio etenee lapsuudesta tähän päivään suunnilleen siten, että mun ollessa noin 5-vuotias parturi leikkas mun hiukset lyhyiksi ja esimerkiksi katsastuskonttorilla isää odottaessa eräs mies luuli mua pojaksi. Siitä jäi koko lapsuuden ajan kestävät traumat siinä mielessä, että äiti kun olisi halunnut mulle lyhyemmät hiukset (on meinaan meidän perheessä nää kuontalot vähän normaalia paksumpaa ja tuuheampaa kaliiberia) että olisi ollut helpompi pestä ja kammata ne niin mäpäs en antanutkaan leikata. Seurauksena se, että yläasteen 8. luokkaan mennessä mun hiukset ylsi takapuoleen saakka. Silloin en osannut laittaa hiuksia yhtään millään tavalla, eikä mulla ollut niissä mitään leikkausta, vaan kaikki hiukset oli tasan saman mittaiset, olin siis kasvattanut otsatukankin pitkäksi. Tähän kun lisäsi ringeten pelaamisen (eli tahtoo mainita kypärän tässä yhteydessä), niin mun hiukset oli siis a-i-n-a ponnarilla. Ja se paino... Voi luoja ne painoi paljon! Ja oli hiostavat kesällä. Ja talvella. Ja ihan aina muutenkin.

Ysiluokalla sain jostain idean, että leikkaan hiukset lapaluumittaan. Lukion ekalla hiukset lyheni olkapäille saakka, tokalla taas vähän lisää ja abivuonna mulla olikin ihan lyhyet hiukset.

Jou vm. 2005
Lukion jälkeen menin armeijaan, jossa pidin totta kai hiukset lyhyinä, koska siellä täytyy naisilla olla joko lyhyt hiusmalli tai sitten niin pitkät hiukset, että ne saa letille (eli yhdelle palmikolle) tai tiukalle nutturalle. Yhden kerran eräs vänrikki mua velmusti puhutteli, että eikö mua häiritse kun hiukset on silmillä ja kun vastasin, että ei niin se tokaisi että kyllä häntä vaan häiritsis. :D Fakta vaan on se, että siinä missä meidän perheen kuontalot on paksut niin ne myös kasvaa hurjaa vauhtia. Ja joka kerta kun kävin parturissa ja pyysin ottamaan esim. niskasta reilusti, kun hiukset kasvaa niin äkkiä niin joka helkkarin parturi sanoi saman lauseen: "Niin, kyllähän se siltä aina tuntuu, kun hiusmalli on lyhyt.". Niin, mutta kun nämä mun karvat kasvaa oikeesti äkkiä, joten leikkaa nyt perkele se niska lyhyeksi niin kuin olis jo!

Noin 7 vuotta mä jaksoin lyhyitä hiuksia katsella mutta pari vuotta sitten tuli sellainen fiilis, että haluan kasvattaa pitkät hiukset, ihan vaan kokeilumielessä että vieläkö ne kasvaa ja vieläkö ne on yhtä paksut kuin ennenkin. Kasvoihan ne ja onhan ne. :D

Tässä vähän kuvamateriaalia kasvatusoperaation eri vaiheista:


Elokuu 2011.


 Tammikuu 2012.

 Maaliskuu 2012.

 Lokakuu 2012.



Ja tähän on tultu, ystävät hyvät - maaliskuu 2013:

Hyvin on tuossa alhaalla vasemmalla peilissä olevat perhostarrat peittämässä mun pärstän. :)


On ne vaan jo aika pitkät... Leikkailin latvoja itekseni tuossa muutama päivä sitten, jos tulis taas uutta puhtia kasvuun. :)

1 kommentti:

  1. Kivat hiukset sulla! Mulla on melkein samanlaiset :) ja sama "ongelma", paksut ja painavat ovat. Kivahan se tietysti on, että on paksut, mutta kesällä varsinkin tuntuu, että on koko ajan karvahattu päässä :D ja kun illalla peset hiukset niin ne on kosteat vielä seuraavanakin iltana :D kun ei sitä hiustenkuivaajaa aina jaksa käyttää (kestää tunnin).. mulla aika usein hätäponnari/-nuttura pelastaa.. -E

    VastaaPoista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)