18.3.2013

Mennyt viikko

Viime viikko oli jotenkin tosi raskas... Nukuin vähän, heräsin aikaisin ja illalla töihin mennessä sitten tietysti väsytti. Lisäksi ketutus tiistain lumimyrskystä oli mittasuhteiltaan suunnaton ja kesti koko loppuviikon. Tänne tosiaan tuli "pieni" matalapaine, ja lunta satoi tiistaiaamusta keskiviikkoaamuun, yhteensä ainakin puoli metriä. Lisäksi tuuli aiheutti sen, että lumesta tuli korkeita kinoksia joka paikkaan, eikä se vain satanut suoraan alas. Maanantaina oli aivan kirkas sää ja tienpenkat vetäytyneet sen verran, että oikeesti kevätti ja uskoin jo että pian pääsee pyöräilemään ja sitten tuli tuo myrsky.... Dammit! :(

Näin meillä, Rebekka syö luuta ja Armi istuu Rebekan päällä. :D



Olin tiistaina töissä 20-01 ja kun olin lähdössä työkaverin kanssa samaan aikaan niin sanoin, että voin tulla katsomaan, että hän pääsee autolla lähtemään. Päästiin parkkipaikalle ja kaveri avasi auton oven, niin oven alareuna tyrjäsi lunta tieltään pois... Ja kysehän ei ollut mistään matalasta urheiluautosta vaan farmarimallin Mersusta. Takavetoinen todella painava auto, lunta helkkaristi, huonot talvirenkaat... Niillä eväillä mä työnsin yli puoli tuntia sitä hiton autoa siinä parkkiksella ja olin jo aivan hilkulla saada sen liikkeelle, mutta jotenkin se luiskahti uuteen lumikuoppaan.. Parkkista oli auraamassa huoltomies niin viittoilin sen meidän luo ja saatiin kuin saatiinkin se perhanan auto liikkeelle. Taas yksi hyvä syy olla ostamatta koskaan Mersua. ;) Sen jälkeen mun piti kävellä kotiin ja siihen noin 500 metrin matkaan meni aikaa noin 25 minuuttia. Olin toki auton työntämisestä aivan poikki mutta lisäksi koko mun kotimatkan lunta oli melkein polviin asti, joten eteneminen oli melkoinen koitos. Pääsin kotiin noin 02 ja hyvä kun jaksoin raahautua suihkuun... Vaatteet oli hiestä läpimärät ja olin aivan poikki.

Tuosta työntöoperaatiosta johtuen mun käsien ojentajalihakset oli loppuviikon niiiiiin kipeenä ettei mitään tolkkua, hyvä kun sain kuppia pidettyä käsissä, saati että siivoaminen tai baarihommat olis ollu mitään herkkua.

Jompikumpi oli asettanut rotatkin syömään luuta.


Perjantaina äiti haki mut ja Rebekan ja mentiin erääseen eläinkauppaan kuonokoppaostoksille. Totesin, että haluan mieluummin katsoa kuin katua ja hommata Rebekalle kuonokopan Helsingin reissulle... Lähinnä siis asemalle ja junaan siirtymisen ajaksi. Rebekka on tosi kiltti tyttö mutta kuitenkin arempi koira, mihin oon tottunut enkä mä välttämättä ymmärrä, että se kokee jonkun tilanteen uhkaavana tai stressaavana. Lisäksi me ei olla koskaan ennen menty julkisella liikennevälineellä, niin en voi mitenkään ennakoida neidin käyttäytymistä. Tähän kun ottaa mukaan sen faktan, että koira on bokseri ja näyttää keskivertotallaajan mielestä varmasti pelottavammalta kuin kultainennoutaja. Jos jonkun muorin chihuahua käy kiinni mun koiraan ja siitä seuraa tappelu, jossa chihuahualle tulee naarmu niin arvaatteko kumpi joutuu maksajaksi siitä huolimatta, kumpi tappelun aloitti? Ja kenen puolelle silminnäkijät asettuvat? Jos mun koiralla on koppa, se todistaa, ettei mun koira voinut päästä puremaan. Saattaa kuulostaa naurettavan hysteeriseltä ajattelumallilta, mutta vaikka bokseri ei oo (mun mielestäni, siis) lainkaan pelottavimmasta päästä mitä molossien ulkonäköön tulee niin kyllä näitäkin vain kaihdetaan. Koskaan ei voi olla liian varovainen. Junassa sitten koppa pois ja Helsingin päässä takaisin siksi ajaksi että päästään aseman ruuhkasta pois.

Meinasin vaan kuolla nauruun siellä eläinkaupassa. Koppa, jonka ostin, on nylonista valmistettu ja siinä on verkkoa alaosa, eli ei oo hiostava. Haluaisin mieluiten nahkaisen kopan, mutta sen ehtii hommata myöhemminkin, tämä nyloninen ajaa kyllä asiansa tällä reissulla. Piti ottaa kokoa XL, että se mahtui koko kuonon ympärille... Paketissa sanotaan XL-koon esimerkkiroduksi tanskandoggin.. Niillähän on ihan järjettömän kokoinen kuono! :D Nooo, isoin nauruntyrskähdys tuli kuitenkin kun Rebekka sai kopan ylleen. Se näyttää ihan ankalta, koska kopan alta ei näy kuono lainkaan. Miten niin lyttykuono? :'D Voi pientä!

Rebekalla koppa ja Armi tutkailee tilannetta vierestä.


Eilen oli ihana vapaapäivä. Nukuin pitkään ja könysin kotoa klo 16 maissa kauppareissulle, päätin lähteä tuohon 1,5 km päähän Cittariin. Siellä vierähti vajaa tunti, ja kävin kotimatkalla vielä Anttilassakin.


Tämän näköinen ökkömönkiäinen lähti kauppaan... Uskalsin laittaa jopa rakkaan Raiskin kevättakin päälle, eikä ollut yhtään kylmä! Huivi on Piecesin ja arskat Dolce&Gabbanan.

 

Ihana aurinko, sulata kaikki lumet ja ÄKKIÄ!


 Kotona mua oli odottamassa kaksi reipasta kokin apulaista, jotka halus välttämättä osallistua ruoanlaittoon... Ruokana kun oli seuraavaa:


Tortilloja, joissa täytteenä salsakastiketta, jauhelihaa (paistettuna punasipulin kanssa ja sekoitettuna cheddarin kanssa niin, että juusto sulaa jauhelihan joukkoon), salaattia, tomaattia, kurkkua ja tarkoituksena oli paistaa sekaan myös pekonia mutta siinä vaiheessa kun paistoin jauhelihan ja olin kaatamassa sitä säilytysrasiaan, tippui pannulta jokin, joka näytti pieneltä kipinältä, hellan levylle ja levyn päälle syttyi pieni liekki. Mulla oli painava paistinpannu käsissä siinä vaiheessa ja ennen kuin sain laskettua sen johonkin ja kaivettua kattilankantta esille, että olisin tukahduttanut liekin, se oli jo sammunut. Jäi sitten pekoni paistamatta.... En ymmärrä, mikä ihmeen kipinä se oli, koska mun paistinpannu ei oo mikään vanha, josta olettais irtoavan mitään. Noh, katotaan kuinka kauan menee ennen kuin seuraavan kerran paistan mitään. :D

Armi sai maistaa keskikokoisen palan punasipulia ja söikin sen hyvällä ruokahalulla. Muuten koirien ateria oli merkkiä:



Nyt mun pitäis jaksaa laittautua ja lähteä siivousduunipaikalle. Lorvikatarri on melkoinen, eikä millään huvittais... Vielä kun sinne pitää kävellä, ääärrhhh! Loppuillaksi ei oo mitään suunnitelmia, ehkä koirien kanssa lenkille ja sitten ysiltä soffalle kattomaan herra Bondia.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

2 kommenttia:

  1. Ihanan pirtsakalta näytät :) ja hassut koirat sinulla :D hyvää alkanutta viikkoa! Ja muista nukkua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja noi on kyllä niin hupsuja, joka päivä saa nauraa niiden edesottamuksille.. Hönöt tapaukset ja tottahan se on: millainen emäntä, sellaiset koirat. ;D

      Nukkumiselle täytyy kyllä pyhittää viime viikkoa enemmän aikaa.. Tällainen 00:30 netissä surffaaminen pitäis kyl täysin kieltää!

      Poista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)