15.4.2013

Armin ekan näyttelyn jälkipuinti - ja vähän muutakin

Hei vaan, täällä ollaan taas eetterissä! :)

Loppuviikko sujahti silmien ohi kuin lyhytelokuva... Klassinen go with the flow, oli muka kiire ja toisaalta en saanut mitään aikaiseksi.

Perjantaina tultiin tyttöjen kanssa kotiin ja mä lähdin siivousduuniin tekemään parin tunnin keissin, jota olin roikottanut maanantaista asti. Likat oli aivan rättipoikkiraatoja, joten ei paljon tarvinnut sykkiä lenkille niiden kanssa. Ja sehän sopi, mä kun menin perjantaina töihin yövuoroon. Oli takkuinen yö, sain ohjata väärässä hotellissa olevia ihmisiä oikeaan paikkaan (ja ensin tietty soitella ympäri kylää, missä nää ihmiset oikein asuu), siivosin oksennusta kokolattiamatosta, takkusin koneiden kanssa ja jouduin soittamaan helppariinkin ja äääähhh...

Hymyile vaan niin ne luulee, että ymmärsit.


Kun pääsin kotiin, mua väsytti enemmän kuin aikoihin! Menin nukkumaan aamupäivällä vähän ennen kymmentä sen jälkeen kun olin tehnyt lättytaikinan odottamaan mun heräämistä. Heräsin sitten iltakuudelta! Jessus sentään... Käytin tytsyt pihalla, annoin ruokaa ja rupesin paistamaan lättyjä, oli ainakin hyvin oleentunut taikina. :D Syömisen jälkeen korkkasin lonkeron ja rupesin laittautumaan... Puoliltaöin jaksoin vääntäytyä kylille ja menin pariin paikkaan parille. Kotiin 03 aikaan ja suoraan nukkumaan.

1) Ajelemassa äitin luota kotia kohti. 2-3) Katsoin äitin luona kaikki Star Warsit digiboxilta ja löysin Halpa-Hallista kansion, jota en voinut ohittaa ostamatta. 4) Lauantain baarinaamalook.


Sunnuntaina sitten herätys muutaman tunnin yöunien jälkeen klo 07 ja nopeat aamutoimet ja äiti tulikin puol kahdeksan hakemaan mua ja Armia Vaasaan. Vähäkö mua jännitti siellä näyttelyssä! Armi oli kehässä ihan vallaton.. Seisoi kyllä nätisti paikoillaan (tuijotti viereisen kehän koiria ;)) ja antoi tosi hyvin tuomarin tulla lähelle ja tutkia hampaat. Mutta se liikkuminen, oo äm gee... Siskolla (joka siis esitti Armin) oli täysi tekeminen, että sai Armia edes yhtään juoksemaan kun tää olis vaan halunnut loikkia ja pomppia. Häpesin silmät päästäni. :D Sisko kun tuli kehästä niin joku sen tuttu kehuikin, kuinka "se koira on todella iloinen ja onnellinen koira". Niinpä niin, oikea luonnonlapsi.

Armin luokassa oli neljä narttua ja Armi tuli toiseksi. Oon tosi tyytyväinen, hyvin silti meni ekaksi näyttelyksi. Tuomari oli ruotsista ja selkeästi tykkäsi nuorista koirista. Arvostelu sanoi seuraavaa: "10 mån. Söt uttrycksfull busig juniortik. Välformat huvud med vackert uttryck. Utm. bett o tänder. Kunde ha svartare mask. Bra överlinje. Utm. vinklar. Rör sig förmodligen väl när hon vill. Platta tassar."

Ja sama kutakuinkin på finska: "10 kuukautta. Söpö ilmeikäs ilkikurinen juniorinarttu. Hyvän muotoinen pää, jossa kaunis ilme. Erinomainen purenta ja hampaat. Voisi olla mustempi maski. Hyvä ylälinja. Erinomaiset kulmat. Liikkuu luultavasti hyvin, kun hän haluaa. Lattajalat."

Kun me tultiin eilen kotiin, oltiin Armin kanssa molemmat aivan puolikuolleita... Mentiin soffalle ja otettiin kunnon päikkärit eikä mulla ole hajuakaan, mitä Rebekka on sillä aikaa tehnyt. Luultavasti nukkunut. :D

Illalla päätin sitten leikata Armin kynnet. Ajattelin, että kun likka on niin reissusta väsynyt, se ei ehkä taistele niin pahasti vastaan... Vaan kuinka väärässä olinkaan! Käytiin kahdeskymmenesseitsemäs maailmansota (me ollaan siis taisteltu keskenämme kaikki maailmansodat ekan ja tokan jälkeen). Puolen tunnin suoranaisen painimisen jälkeen oli enää yksi kynsi jäljellä ja kun olin tooooosi lähellä saada sen millin leikattua, Armi sai toisen takajalan käännettyä mun käsivartta vasten ja raapaisi mun kättä juuri leikatuilla ja siis teräväreunaisilla kynsillään. Huomasin vasta leikkausoperaation jälkeen vahingot ja sitten rupes pikkuhiljaa kirvelemään... Ihanata, ihanata! Joskus asiat voi totta tosiaan olla millistä kiinni. Kuinka paljon odotankaan niitä aikoja kun Armi hiffaa, että sen karkin saa naamariin paljon nopeammin kun vaan on kiltisti.

1) Nirhaumat heti kynsien leikkaamisen jälkeen. 2) Käsivarsi tänään. Tästä tulee vielä tooooosi kivan näköinen ennen kuin paranee! :D


Tänään on ollut jo paljon parempi päivä. Oon stressannut tulevan viikonlopun Tallinnan reissua, kun mulla ei meinaa olla takkia sinne. Ja kun sanon, ettei ole takkia niin se ei tarkoita sitä, että kaapissa on kymmenen palttoota, joista en vaan osaa valita vaan ihan oikeasti ainut käyttökelpoinen yksilö meinaa sekin hajota, tai tarkemmin sanottuna sen vetoketju. Mun rakkaan Raiski-takin taskun vetskari meni ensin ja nyt siinä takkuaa myös pitkä vetoketju. Onneksi löysin Lindexiltä tänään tosi kivan maiharityylisen takin! :) Tummanvihreä, polviin asti ja nyöreillä saa säädettyä niin vyötärön kohtaa kuin helmaakin, niin takki ei pussita. Täytyy laittaa kuvaa siitä huomenna päivänvalossa. Hintakaan ei päätä huimannut, alehinta 30 € kun oikea hinta oli 69,95 €. Me so happy! Lisäksi kun tulin kotiin, odotti A4-kokoinen kuori oppilaitoksen tunnuksella varustettuna. Pääsin hakemani koulun soveltuvuuskokeisiin. Vähäkö siistiä! Oon sanonut kaikille, että kun vaan pääsen noihin kokeisiin niin mä perkele puhun itseni sisälle sinne ja niin mä totta tosiaan aion tehdä. :D



Onko muilla ollut yhtä hyvä maanantai, kun mulla? ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)