23.4.2013

Tere jälle!

Terveisiä Tallinnasta. Normaalista poikkeava viikonloppu takana, se on varma! :)

Perjantaina äiti tuli hakemaan noi mun tyttöset luokseen viikonloppuhoitoon... Jäin omalle pihalle seisomaan ja vilkuttamaan kun Rebekka katsoi mua loittonevan auton takaluukusta surkealla ilmeellä ja Armin pää näkyi kuikuilevana etupenkkien välistä kun se yritti katsella minne mamma meni. Tuli heti ihan hirveä ikävä niitä! Pakko sanoa, että niin rankalta kuin kahden ison koiran kanssa touhuaminen välillä tuntuukin, on ne vaan niin ihania enkä voisi kuvitellakaan elämääni ilman kumpaakaan. ♥

Perjantaina mun piti tietty illalla vielä töihin, mutta pääsin normaalia aikaisemmin pois ja kotiin pakkaamaan. Ehdin nukkua tunnin verran kunnes äiti soitti herätyssoiton mulle klo 06:00 (mulla on todellinen ongelma se, etten herää herätyskelloon, joten äiti "saa" soitella mulle herätyksiä monta kertaa viikossa). Kamat kantoon ja Matkahuollon pihaan odottamaan linkkakyytiä Helsinkiin ja siitä Tallinnaan. Porukkana oli siis PAMin luottamusmiehiä Pohjanmaalta ja Etelä-Pohjanmaalta. Itse en tuntenut porukasta ketään muuta kuin meidän oman luottamusmiehen, jolle olen "varamiehenä", joten vähän jännitti, että minkälaista sakkia 22 henkeen mahtuu.

Huone hotelli Metropolissa lähellä satamaa. Kiva hotelli, huone oli tuollainen peruskakkonen. Sängyt oli yllättävän hyvät (vaikka mä nukkuisin kyllä puupenkilläkin)!

Onneksi kaikki meni hyvin; porukka oli tosi mukavaa, matkat sujui hyvin (nukkuessa) ja Tallinnassa oli tosi hauskaa. Ekat siiderit korkattiin Helsingissä terminaalissa klo 13:00 ja siitä sitä jatkettiin tasaisesti pitkin päivää... Huh! Tallinnan päässä ei ollut hirveesti vapaata aikaa kierrellä kaupunkia, mutta ei se haittaa, jäipähän nälkää mennä uudestaan. Illalla meillä oli kokous ja illallinen ja siitä jatkettiin pienellä porukalla vanhaan kaupunkiin baarittelemaan. Hotellilla minä ja pari muuta ollaan oltu jo yhden jälkeen ja nukuin kuin tukki aamulla kasiin saakka. Klo 10:00 check out, käynti SuperAlkossa ja sit laivalla jortsun yli ja linkkamatka kotia kohti. Illalla kymmenen aikaan jäin kyydistä Jalasjärvelle kun menin äitille yöksi. Koko ajan tuntui olevan kiire, joten kuvia taisin ottaa koko reissun aikana noin viisi.

Illallinen hotellin ravintola Berlinissä.

Tallinna on kyllä aika uskomaton paikka... En yhtään ihmettele, miksi se vetää suomalaisia niin paljon. Välillä tuntui aivan kuin olisi ollut ulkomailla... Kunnes nurkan takana tuli Hesburger vastaan. Jotenkin niin erilainen ja kuitenkin tuttu. Myyjät osasi hyvin suomea ja ruokalistat sun muut on myös suomeksi. Ja se hintataso! Käytiin Viru-hotellin lähellä jossain Tommi Grill (tms.) -paikassa syömässä, söin lämminsavulohisalaatin perunalla ja raejuustokastikkeella ja tästä suvereenisti elämäni parhaimmasta syömästäni salaatista maksoin 4,50 €. Iso siideri siihen päälle ja koko hoidolle tuli hinnaksi 7,10 €. Ihan käsittämätöntä!

Enkä muuten ihmettele, miksi miehet on hulluna Tallinnan naisiin. On ne vaan kauniita. Pitkiä, hoikkia ja hyvin pukeutuneita ja huolella laittautuneita. Illalla en tosin pubissa istuessani voinut olla miettimättä, kuinka moni paikan naisista oli oikeasti "töissä" - tiedätte kyllä mitä tarkoitan.

Ajan puutteen vuoksi en Tallinnan keskustassa tehnyt mitään löytöjä... Lisäksi kun mun seurueeseen kuului kaksi melkein kuusikymppistä naista niin intressit on hiukan erilaiset. Laukkuja me tosin kaikki kolme vahdattiin innoissamme koko matkan ajan! ;) Jotain kuitenkin löytyi.

No niitä helyjä! :D Ihana beigen värinen rusettikaulakoru on Tallinnan sataman jostain matkamuistoliikkeestä. Kilppariavaimenperän ostin menomatkalla Pirkanhovista (eli huoltoasemalta) ja tekstiavaimenperä on Silja Europalta, jolla me tultiin takaisin Suomeen.

Fluff -meikkilaukku ja Dayn korttikotelo Silja Europalta.

Korttikotelo tulee olemaan ensi kesän pyöräily- ja kävelylenkkien ehdoton kaveri!

Lilan värinen kodinkansio on ainut, jonka ostin Tallinnan keskustasta jostain toimistotarvikeliikkeestä.

Iiiiiiihana Friis & Companyn keltainen rusetticlutch Silja Europalta. ♥__♥

Karkkeja, joita ei saa Suomesta.

Ja vaikka en niin viinan perään olekaan, oli nämä punaiset pullot koko matkan kohokohta. Vesimeloni-Breezerit on parasta mietoa alkoholia, mitä oon koskaan maistanut. Tää oli joskus kausimakuna Suomessa, mutta sen myynti lopahti, eikä sitä saa enää kuin laivalta ja näköjään Tallinnan SuperAlkosta. Hamstrasin 10 pulloa... Niillä pääsee ehkä kesäkuuhun saakka, kun mennään kaverin kanssa laivalle. Näillä mitään känniä viitsi vetää, mutta iltanaukkuna aina silloin tällöin. Ah! Kaksi Somersbyn omppua ostin, kun maksoivat euron per pullo. :)

Reissu oli ihana irtiotto (jälleen) arjesta, nyt jaksaa uudella tarmolla tämän viikon, joka onkin aika rankka kun mulle soitettiin eilen ja tänään lisävuoroja tälle viikolle yhteensä 25 tunnin edestä! Tästä työviikosta tulikin sitten sellainen 55 -tuntinen. Ruvetaan pääsemään siihen tahtiin, mihin oon tottunut, hahaa! :D