31.5.2013

Borgå och Helsingfors

Huh hellettä! Jukelittoman kuumia päiviä takana, ja sitäkin hikisempiä yövuoroja aulassa, jossa ei ole kunnon ilmastointia ja vaatetuksena tietysti suorat housut, hihaton toppi ja vuorellinen bleiseri. ':/  Koiria käy sääliksi, ne kuikuilee päivisin parvekkeen kaiteen yli koirakamuja, joita omistajat on uskaltautunut lenkittämään +25 asteen lämpötilassa. Mä en uskalla, koska vettä pitäisi olla sangollinen mukana ja siitäkin huolimatta koirat läähättää rankasti jo kilometrin jälkeen. Ollaan siis lenkkeilty siinä klo 02 aikaan yöllä. Silloin ei jostain kumman syystä oo kauheesti koirakamuja liikkeellä. :D Seinäjoen keskustan jokainen näyteikkuna on tarkkaan tutkittu yöllisten nuuskuttelulenkkien lomassa. Rebekalla alkoi juoksu viime viikolla, joten koirapuistoonkaan ei ole mitään asiaa ainakaan kolmeen viikkoon.

Mulla on vielä tämä meneillään oleva yövuoro, reilu pari tuntia siivousduunia, yksi palaveri ja yksi yövuoro ja sitten oonkin 3,5 viikkoa vapaa töistä, loma kolkuttaa jo niiiiin lähellä! Ens viikko on kyllä aika hektinen, siihen mahtuu kahdet ammattikorkean pääsykokeet, yksi turvallisuusinfo (mennään siskon kanssa Provinssialueelle sunnuntaina järkkäreiksi siskon pojan futisjoukkueen vuoroilla), koiranäyttely (go, Armi, go!) ja mahdollisesti baarireissu siskon kanssa. Me ollaan kovia juomareita, sen kanssa ollaan taidettu käydä viimeksi viihteellä joskus vuosi sitten... Lisäksi siskon baarireissusta taitaa ylipäätään olla melkein yhtä kauan (no ei ihan ehkä, mutta ei paljon toisinkaan). :)

Viime sunnuntaina äiti haki mun kurumullat (murukullat) sen luo, kun mulla starttas maanantaina juna klo 05:38 kohti Helsinkiä. Lähdettiin viiden naisen voimin Porvooseen Haikon Kartanoon PAMin järkkäämään tapahtumaan. Ne kesti yhden yön yli ja toinen yö oltiin sitten minä ja kaksi työkaveria Helsingissä hotellissa ihan muuten vaan (tai siis yksi meistä meni Pinkin konserttiin ja se yksi en ollut minä :)). Haikon Kartano oli kyllä mieletön miljöö, kartanohotelli on tosi ihana paikka ja ne maisemat siellä... Eikä sekään mitään, mutta se r-u-o-k-a!! Tukehdun kuolaani kun ajattelenkin niitä mitä mielikuvituksellisimpia salaatteja ja lihaa/kalaa/kanaa.

 En tiedä, oliko mulla minkäänlaisia ennakkokäsityksiä paikasta, mutta eka ylläri oli se, että kartano on vaaleansininen!

Nurmialue, jota en haluaisi olla ajamassa leikkurilla. Vaatii jo vähän suunnittelua, mistä ajelee missäkin vaiheessa.

Ihana lampi, jossa oli lemmensiltakin. Tuossa sillalla on otettu varmasti muutamat hääkuvat, hotellin yksi omistajista sanoi, että ennätys heillä on ollut 26 hääparia samaan aikaan yöpymässä. :D

 Pakolliset merimaisemakuvat.

Mieluummin kuin vettä kohti, mä suuntasin katseeni kohti "metsää". Vihreää, vihreää!

 Kieltämättä, kelpais asustella tuollaisessa talossa. ;)

 Yksi saleista ja pehmein kokolattiamatto koskaan!


 Sisustus on vähän eri luokkaa kuin tavan hotelleissa...


 Illalliskattaus maanantaina.
 Ja illallisen menu. Ruoista en viitsinyt ottaa kuvia, kun olisi saanut olla koko ajan kamera kourassa ja tarkoitus oli nimenomaan nauttia hyvästä ruoasta ja mukavasta seurasta. Keitto oli niin suussasulavan pehmeää, ettei siinä paljoa tehnyt mieli otettaan lusikasta irrottaa.

Maistoin ekaa kertaa fasaania. Aika "tiivistä" lihaa, mutta oli kyllä hyvääkin. Välillä mielessä tosin pyörähti mielikuva pihoilla pyörivistä pyrstökkäistä, mutta ne piti vaan karistaa mielestä ja haukata lisää.

 Tärähtänyt iltavalaistuskuva. Oli muuten hyttysiä! :/


 Karpalolonkero limellä, nams!

Ainut ruokakuva on tiistain lounaalta. Turskaa, karitsaa, perunoita, salaattia... Voi kun kotona olis oma hovikokki tekemässä tuollaisia sapuskoja (tai vaihtoehtoisesti olis aina varaa mennä ravintolaan syömään). Aaahh!
 
Tiistaina oli sitten linkkakuljetus Helsinkiin, josta minä ja kaksi kollegaani jatkettiin omin tein Kallioon hotelliin. Toinen kamuni lähti Vantaalla asuvan lapsuuskaverinsa kanssa Pinkin konserttiin ja minä sekä toinen kamuni vietettiin hengailuilta keskustassa. Käytiin muutamissa kaupoissa (minä ostin Gina Tricotista poskipunan ja siinä oli meidän ostokset!) ja Amarillossa syömässä ja sit suunnattiin nenät kohti hotlaa, käytiin suihkus, jauhettiin niin työ- kuin vapaa-ajanasioita ja ollaan oltu klo 23 jo aivan täydessä unessa. Kumpikaan ei herännyt siihen, että kolmas seurueestamme saapui "kotiin" klo 01:00 yöllä... Ihanan pitkät yöunet! Aamulla herätys, aamupalalle ja junalla kotia kohti. Kurumullat oli ollu äitille kiltteinä, tai niin äiti mulle ainakin väitti, ja siihen tietoon oli ihana päättää tämä komennus. :)
 
Nyt mä tosiaan kykin vielä muutaman tunnin töissä ennen lauantaiaamua ja kello seitsemää kun mun loma alkaa! En tiedä, miten teen nukkumisten kanssa, kun melkein heti töistä päin lähden äitin luota hakemaan auton ja ajelen Klaukkalaan hakemaan yhden naulakon... Jep, ostin jo aikaa sitten netin välityksellä yhden pystynaulakon, jollaista oon himoinnut ja lähden ihan oikeasti sen naulakon takia ajamaan Etelä-Pohjanmaalta Klaukkalaan ja takaisin.. No, ehkä mä poikkean matkalla Lempäälän Ideaparkissa, vähän olisi sellainen kutina.. :D
 
Kaikennäkööstä tänne, mitäs ruutujen sille puolelle?

2 kommenttia:

  1. Hei pitkästä aikaa! Ihanalta tuntuu/näyttää tuo Haikon Kartano! Ellen olisi jo naimisissa, niin olisi ehdottomasti hyvä häänpitovaihtoehto! :) (asutaan kylläkin Pohjois-Karjalassa..) + tosin en aina tykkää vaikka vain ihan periaatteesta mistään liian yleisestä tai suositusta.. liekkö se sitten hyvä vai huono juttu?:/ Rentouttavaa ja viihtyisää lomaa! Ja blogisi on edelleen suosikkini! :))-E

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei -E! :) Se oli kyllä ihana paikka ja voin kuvitella että tuolla saa järkättyä unelmajuhlat, mutta oon samalla linjalla tuossa, että liian suosittu paikka ei sekään välttämättä ole kiva... Enkä ainakaan omalla kohdalla näe siinä mitään huonoa, ja mä oon aina mennyt vähän omia polkujani muutenkin. ;D

      Ja kiitos kaunis toivotuksista ja kehuista. :)

      Poista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)