22.6.2013

Mittumaari

Edellistä postausta selventäen... Hain 2. asteen ammatilliseen opinahjoon logistiikkaa opiskelemaan... Oon haaveillut ja unelmoinut raskaan kaluston kuljetuspuolesta ihan valehtelematta 23 vuotta ja nyt kun vihdoin olin valmis lopettamaan itselleni valehtelemisen, että muka haluaisin elämältäni jotain muuta ja hakeudun alan koulutukseen, käyn soveltuvuuskokeissa, maksan ajokorttitiedotteesta & lääkärintodistuksesta & itse soveltuvuuskokeesta ja saan pääsykoetulokset niin siellä lukee, että mulla on 34 pistettä ja alin, jolla on koulutukseen päässyt, on 26 pistettä. Ainut, mikä mut erottaa koulusta, on estokoodi E ja asiaa selvitettyä saan todeta, etten voi päästä kyseiseen kouluun, koska olen ylioppilas!!! Tosi ihanaa, varsinkin kun ennen kokeita soitan autopuolen johtavalle opettajalle kysyäkseni paria asiaa ja hän tiedustelee mitä oon elämässäni tehnyt ja mä kerron menneeni lukion jälkeen armeijaan ja lisäksi korkeakouluopinnoista. Eikö hänelle tullut siinä vaiheessa mieleen kysyä, olenko ylioppilas ja kertoa samalla, että by the way, ihan turha tulla pääsykokeisiin, kun en voi kouluun päästä.

Aikuiskoulutuskeskuksissa on kursseja yhdistelmäajoneuvonkuljettajiksi ja niitä on kahdenlaisia, joko työvoimapoliittinen koulutus, joka on ilmainen mutta en tiedä, pitääkö sitten olla työtön ja työkkärin listoilla... Sitten on omaehtoinen koulutus, joka maksaa 650€ + pitää olla C-ajolupa.

Hankalaa... :/ Vituttaa, surettaa, ärsyttää ihan megalomaanisesti...

Hain puoliksi läpällä myös 2. asteen koulutukseen liiketaloutta ja sinne pääsinkin (mulla oli pisteitä 29 ja alin, jolla oli päästy sisälle, oli 9). Lapuissa oli ohjeistuksena, että jos on peruskoulun jälkeisiä opintoja, pitää soittaa opolle... Mä sitten soitin ja tuon kuvan infosta poiketen oon nyt sit 2-vuotisessa koulutuksessa eli siirryin yo-pohjaisten kanssa samaan ryhmään. Koulu alkaa 2.9.. Nyt on pakko kuunnella vain itseä ja tehdä tulevaisuus vain itselle... Oon antanut liian kauan muiden vaikuttaa mielipiteisiini, nyt se pitää kerta kaikkiaan lopettaa, tai mä saan todeta kuuskymppisenä eläneeni elämääni vain muiden ehdoilla. Ja niin paljon kuin Seinäjoesta tykkään, pakko todeta että melko varmasti oma tieni vie mut muualle.


No joo, siinä tuli varmaan ihan riittävästi avautumista. Tässä viime aikoina näpsittyjä kuvia. :)

Seinäjoen uudessa Apila-kirjastossa on lastenpuolella ihana lukunurkka, jossa on vihreät pehmeät seinät ja ihania lamppuja ja pieniä koloja, joihin lapset voi mennä lukemaan.

Lakeuden ristin kirkko.

Armilla oli 15.06. synttärit, mamman kulta on nyt 1-vuotias!! :) Ja mulla ei oo enää pikkuvavvakoiraa, byäähh!


 
Kummitytön kanssa käytiin Tampereella ostoksilla.

Tampereen ostoksia... Pinnit on Glitteristä, avaimenperä pienestä sisustusliikkeestä, muut Tigerista.

Saapaskelejä on piisannut...


Juhannusviikolla torstai-iltana oli kylä jo näin autio. Cityjuhannus = ♥

Naapuritkin ovat olleet rauhallisia... ;)


Eilen perjantaina olin siskon luona grillaamassa ja viettämässä iltaa... Puol kakstoista illalla oli loistava ilma pyöräillä kotiin... Plus lisäksi se seikka, että 5 km matkan aikana vastaan tuli tasan yksi pyöräilijä ja sekin oli toisella puolella tietä.



Auringon värjäämä taivaanranta. ♥


Hyvää Keskikesän Juhlaa kaikille!!

2 kommenttia:

  1. OIVOIVOIVOI♥
    Vahingossa bongasin tän sun blogin, JA rullasin kuvia läpi ja meinasin kuolla.
    RAKASTUIN niin lujasti tuohon ihanaanruttanaamabokseriin ! 8)
    Oon ite jo kauan haaveillut bokserista, mutta ei oo vielä tärpännyt.
    Ja tua sun rakkauspakkaus on juuuurikin niin täydellisen värinen ja voiei ! :D
    Nyt sait ainaki musta lukian.
    Huh. Tuli tarve ilmoittaa siis vaan että sun koira on suloinen ! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, kiitti paljon ja Armi kiittää kans kauniista kehuista! :D Mullahan on toinenkin bokseri, mutta nyt viime aikoina sitä on vähemmän tullut kuvattua kun tämän nuoren kanssa mennään tottista sun muuta enemmän niin siinä saa napsittua kuviakin. :)

      Toivottavasti sullakin tärppää pian, on nämä vaan ihania.. :)

      Poista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)