15.5.2014

Up & down

Huhhuh, mitä vuoristorataa elämä onkaan ollut tämän kevään ajan. Tuntuu, etten osaa mitenkään pukea sanoiksi sitä, miten kaikkeni antanut olo minulla on tällä hetkellä.

Foto

Harjoittelusta on käynnissä nyt seitsemäs viikko ja valehtelematta tämä on ollut yksi elämäni vaativimmista ajanjaksoista. Töitä mulla on ollut paljon enemmän mihin olin nyt kevään aikana varautunut (tai mitä esimiehen kanssa sovittiin, hmph) ja tosi monta kolmen tai jopa neljän yövuoron putkea. Rytmi on siis jotakuinkin mennyt siten, että oon yövuorossa noin klo 23-07, jonka jälkeen poljen miljoonaa kotiin 2 km päähän käyttämään koiria ulkona ja antamassa niille ruokaa, jonka jälkeen sitten poljen miljoonaa melkein samoja renkaanjälkiä työharjoitteluun klo 8:00 mennessä. Iltapäivällä klo 16:00 kotiin, koirien lenkitys, leikitys ja ravitseminen ja koomatilassa nukkuminen iltakymmeneen saakka, jonka jälkeen suihkun kautta takaisin töihin. Ihan sairasta, etten sanoisi...

Muuton jälkeen aka viimeisen reilun kuukauden aikana oon saanut tyhjättyä tasan kaksi laatikkoa. Ei jaksa, eikä huvita tehdä sen enempää kun senkin ajan voi olla peiton alla nukkumassa tai paijata koiria ja samalla yrittää lievittää omaa huonoa omaatuntoa siitä, että aikaa tai jaksamista ei ole.

Foto
Lisäksi tuossa huhtikuussa tapahtui sellainen keissi, mitä en olisi ikinä uskonut sattuvan omalle kohdalle: mun tililtä varastettiin rahaa. Olin yksi yö töissä ja käydessäni nettipankissa totesin, että nyt on muuten vuorokauden aikana kadonnut tililtä rahaa, jota minä en ole käyttänyt. Olin koko yön aivan pistoksissa, kun en päässyt saman tien pankkiin asiaa selvittämään enkä voinut soittaakaan minnekään. Aamulla sitten pankissa selvisi, että katevarauksissa näkyi viisi ostosuoritusta ulkomaisiin video- ja konsolipelejä toimittaviin verkkokauppoihin. Summa kipusi yhteensä kolminumeroiseksi summaksi... :(

Ostot oli tehty Paypalin kautta, mutta en vielä tänäkään päivänä tiedä, onko minun Paypal -tiliini murtauduttu (olen käyttänyt sitä viimeksi noin 4 vuotta sitten), vai onko korttinumeroni hakkeroitu jostain muualta ja sillä sitten luotu uusi Paypal -tili. Niin tai näin, voitte olla varmoja, etten koske Paypaliin enää koskaan. Korttini suljettiin ja minulle tilattiin uusi pankkikortti (jonka tulossa kesti KOLME VIIKKOA!!!). Ihanin juttu on se, että en koskaan tule saamaan rahojani takaisin. Koska kyse oli Visa Electron -kortista, Nets (entinen Luottokunta) ei ota asiaan kantaa ja pankki ei korvaa, koska on kuulemma kyse minun huolimattomuudestani, että korttinumero on ollut varastettavissa.

Foto
Vituttaisi paljon vähemmän jos olisin ollut viettämässä railakasta baari-iltaa ja näpytellyt tunnuslukuani kaikkien nähden ja jossain vaiheessa kortti olisi varastettu. Siinä voitaisiin jo puhua huolimattomuudesta ja siinä tapauksessa ei auttaisi kuin katsoa peiliin ja osoittaa syyttävä sormi itseään kohti. Tässä tapauksessa olen noiden ostojen aikaan ollut kotona nukkumassa, eikä minulla ole tapahtumiin osaa eikä arpaa. Ja olepa tänä päivänä niin, ettet osta verkkokaupoista mitään tai laita pankkikorttisi numeroa minnekään... En varmasti laittaisikaan, ellei netissä tuotteet olisi puolta halvempia. Okei, turhamaisia ostoja tulee myös tehtyä, mutta esimerkiksi koiranruokaa saa netistä kaksi säkkiä sillä hinnalla, kuin kivijalkakaupasta yhden. Kova polte on siis käyttää korttia nettiostoksiin ja tämän päivän maailmassa sen pitäisi olla täysin turvallista... En tosin yhtään väheksy tietokone-eksperttien taitoja, ikänsä tietokoneiden parissa pyörineet tekevät internetissä ihan mitä vain, vaikka sitten hakkeroivat yhden hölmön Visa Electron-kortin numeron tai Paypal-tilin.

No, ei jotain pahaa ellei jotain hyvääkin, fiilistasolla nimittäin. Viimeksi eilen seisoskelin kotini keittiössä ja katselin ympärilleni. Huolimatta siitä, että kämppä on täynnä jätesäkkejä ja pahvilaatikoita ja me sitten tytsyjen kanssa puikkelehditaan siellä välissä niin tunsin suunnatonta riemua kodistani. Vuokraisäntäkin on tuttu ja hän sanoi, ettei todellakaan ole asuntoa myymässä eikä suunnitteilla ole mitään remontteja, joten josko me nyt saisimme koirien kanssa hengähtää ja oikeasti tehdä tuosta paikasta meille monen tulevan vuoden kodin. En havittele tuosta muualle niin kauan kuin vain Seinäjoella asun ja asunnon ostoaikeita mulla ei ole, koska ennen sitä pitäisi saada pitkä penni säästöön. Ja muutenkin, olen ehkä massasta poikkeava siinä, etten kaipaa omistusasuntoa. Vuokralla on kuitenkin loppupeleissä huoletonta asua ja nyt varsinkin kun tunnen vuokraisännän niin mikäs tuossa ollessa. :)

Foto

Kun nyt vain jaksaisi purkaa ne laatikot...

2 kommenttia:

  1. Pakko olla niitä raskaampia aikoja, jotta osaa nauttia lopuista hetkistä<3 Tsemppiä laatikoiden kans jos et vielä saanut niitä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyllä aivan oikeassa... Nyt tuntuu, että on aivan yhtä juhlaa kun ei oo niin tulenpalava kiire ja elämä ei oo ihan niin aikataulutettua. Kaks viikkoa kesälomaa töistä teki gutaa siinäkin mielessä, että taulut sisältäviä laatikoita lukuunottamatta kaikki tavarat on vihdoin paikoillaan, itse asiassa torstaina päivällä vein viimeisen laatikon varastoon.. :)

      Poista

- Kommentit
* Positiiviset ja negatiiviset
* Kysymykset

- Blogin kehittämiseen vinkkejä
* Luettavuus, kieli, tagit, kuvat etc.

- Postausideat
* Mistä Sinä toivoisit minun kirjoittavan?


Kiitos! :)